Analizy przestrzenne bezpieczeństwa publicznego
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | BW-1S3-PD-APBP |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Analizy przestrzenne bezpieczeństwa publicznego |
| Jednostka: | Akademia Wymiaru Sprawiedliwości |
| Grupy: | |
| Strona przedmiotu: | http://www.aws.edu.pl |
| Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Kierunek studiów: | Bezpieczeństwo wewnętrzne |
| Profil kształcenia: | Ogólnoakademicki |
| Specjalność: | bezpieczeństwo wewnętrzne |
| Forma studiów: | stacjonarne |
| Poziom studiów: | Pierwszy stopień |
| Rok studiów: | 2 |
| Semestr studiów: | 3 |
| Nakład pracy studenta (obciążenie studenta): | GODZINY ZAJĘĆ (WG PLANU STUDIÓW) WYKŁADY: 20 ĆWICZENIA: 30 PRACA SAMODZIELNA: 25 SUMA GODZIN: 75 SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA PRZEDMIOTU 3 |
| Skrócony opis: |
Treści merytoryczne: 1. Źródła danych i narzędzia zarządzania danymi w bezpieczeństwie publicznym. 2. Podstawowe funkcje analizy wektorowej i rastrowej. 3. Analiza struktur przestrzennych. 4. Analizy dostępności czasowej. 5. Systemy wsparcia decyzyjnego. 6. Wizualizacje i modelowanie 3D. 7. Analiza i modelowanie zagrożeń. 8. Autokorelacje przestrzenne. 9. Analizy porównawcze. 10. Oprogramowanie open source i otwarte dane w zarządzaniu kryzysowym. |
| Literatura: |
Podstawowa: 1. Ładysz J., Technologia GIS w inżynierii bezpieczeństwa, Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych im. gen. T. Kościuszki, Wrocław 2015; 2. Urbański J., GIS w badaniach przyrodniczych, Wyd. UG, Gdańsk 2008. Uzupełniająca: 1. Keranen K., Kolvoord R., Making Spatial Decisions Using GIS and Remote Sensing. A Workbook, Redlands 2014; 2. Smith M., Goodchild M., Longley P., Geospatial Analysis. SPLiNT, Leicester 2009. |
| Efekty uczenia się: |
EK1- student zna i rozumie wiedzę podstawową z zakresu nauk społecznych, ich miejsca w systemie nauki i relacji pomiędzy poszczególnymi dyscyplinami w obrębie dziedziny oraz obszaru nauk społecznych. EK2- student zna i rozumie kierunki zmian w praktyce oraz teoriach z zakresu bezpieczeństwa wewnętrznego oraz konsekwencjach tych zmian. EK3- student potrafi charakteryzować zachodzące procesy społeczne związane z bezpieczeństwem wewnętrznym. |
| Metody i kryteria oceniania: |
NA OCENĘ 2 EK1- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK2- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK3- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). NA OCENĘ 3 EK1- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK2- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK3- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). NA OCENĘ 4 EK1- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK2- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK3- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). NA OCENĘ 5 EK1- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK2- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK3- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
| Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Piotr Baczar, Łukasz Roman | |
| Prowadzący grup: | Piotr Baczar, Łukasz Roman | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
| Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi struktury i funkcjonowania instytucji i organizacji w obszarze bezpieczeństwa publicznego. Studenci zdobędą wiedzę w zakresie analiz planowania, organizacji i realizacji zadań w dziedzinie bezpieczeństwa publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem roli organów administracji publicznej. |
|
| Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi struktury i funkcjonowania instytucji i organizacji w obszarze bezpieczeństwa publicznego. Studenci zdobędą wiedzę w zakresie planowania i analiz przestrzennych w zakresie bezpieczeństwa publicznego. |
|
| Literatura: |
Podstawowa: 1. Ładysz J., Technologia GIS w inżynierii bezpieczeństwa, Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych im. gen. T. Kościuszki, Wrocław 2015; 2. Urbański J., GIS w badaniach przyrodniczych, Wyd. UG, Gdańsk 2008. Uzupełniająca: 1. Keranen K., Kolvoord R., Making Spatial Decisions Using GIS and Remote Sensing. A Workbook, Redlands 2014; 2. Smith M., Goodchild M., Longley P., Geospatial Analysis. SPLiNT, Leicester 2009. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
| Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Jakub Gajewski, Marta Kozłowska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Jakub Gajewski, Marta Kozłowska | |
| Prowadzący grup: | Jakub Gajewski, Marta Kozłowska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
| Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi struktury i funkcjonowania instytucji i organizacji w obszarze bezpieczeństwa publicznego. Studenci zdobędą wiedzę w zakresie analiz planowania, organizacji i realizacji zadań w dziedzinie bezpieczeństwa publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem roli organów administracji publicznej. |
|
| Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi struktury i funkcjonowania instytucji i organizacji w obszarze bezpieczeństwa publicznego. Studenci zdobędą wiedzę w zakresie planowania i analiz przestrzennych w zakresie bezpieczeństwa publicznego. |
|
| Literatura: |
Podstawowa: 1. Ładysz J., Technologia GIS w inżynierii bezpieczeństwa, Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych im. gen. T. Kościuszki, Wrocław 2015; 2. Urbański J., GIS w badaniach przyrodniczych, Wyd. UG, Gdańsk 2008. Uzupełniająca: 1. Keranen K., Kolvoord R., Making Spatial Decisions Using GIS and Remote Sensing. A Workbook, Redlands 2014; 2. Smith M., Goodchild M., Longley P., Geospatial Analysis. SPLiNT, Leicester 2009. |
|
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.
