Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | PEN-1N3-D-SD |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
| Jednostka: | Akademia Wymiaru Sprawiedliwości |
| Grupy: | |
| Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Kierunek studiów: | Penitencjarystyka |
| Profil kształcenia: | Praktyczny |
| Specjalność: | Penitencjarystyka. |
| Forma studiów: | niestacjonarne |
| Poziom studiów: | Pierwszy stopień |
| Rok studiów: | 2 |
| Semestr studiów: | 3 |
| Nakład pracy studenta (obciążenie studenta): | LICZBA GODZIN REALIZOWANYCH PRZY BEZPOŚREDNIM UDZIALE NAUCZYCIELA /GODZINY KONTAKTOWE: wykład - 10 godzin ćwiczenia -16 godzin SAMODZIELNA PRACA STUDENTA /GODZINY NIEKONTAKTOWE/ 8 godzin |
| Skrócony opis: |
Seminarium dyplomowe ma na celu poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu penitencjarystyki i jej metodologii w stopniu umożliwiającym przygotowanie pracy dyplomowej. |
| Pełny opis: |
Seminarium podzielone jest na część teoretyczną - wykład i praktyczną - ćwiczenia. Część pierwsza obejmuje przedstawienie struktury i planu pracy dyplomowej, konstrukcję poszczególnych elementów, styl i technikę pisania pracy dyplomowej, sporządzanie przypisów, odnośników i bibliografii, zagadnienia związane z własnością intelektualną. Część druga koncentruje się na rożnych zagadnieniach penitencjarnych, resocjalizacyjnych, społeczno - pedagogicznych i prawnych zgodnych z tematem pracy dyplomowej. Blok ten służy przekazaniu wiedzy dotyczącej metodologii pisania pracy dyplomowej w powyższym zakresie oraz wyrobieniu umiejętności pisania pracy dyplomowej. |
| Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001Waldemar Dutkiewicz, Podstawy metodologii badań : do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000, 2. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010, 3. Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Episteme, Warszawa,2020, LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1.Tomasz Kośmider Waldemar Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015 2.Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec; Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020) |
| Efekty uczenia się: |
26_PENIT6P_W01Ma wiedzę w zakresie podstawowych metod, technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie nauk społecznych oraz ma wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanej specjalności w obrębie tematyki podejmowanego zadania dyplomowego.PENIT6P_W01 PENIT6P_W02 PENIT6P_W13 PENIT6P_W15 26_PENIT6P_U01Potrafi utworzyć pisemne opracowanie przedstawiające określony problem podjęty w pracy dyplomowej/zadaniu/projekcie oraz ma umiejętność zastosowania metod statystycznych i technik informatycznych do opisu zjawisk i analizy danych tematyki podjętych w projekcie dyplomowym.PENIT6P_U02 PENIT6P_U03 PENIT6P_U04 26_PENIT6P_K01Rozumie odpowiedzialność związaną z praktycznym wykorzystaniem zdobytej wiedzy i stosowaniem jej w środowisku zawodowym PENIT6P_K03 PENIT6P_K05 PENIT6P_K08 |
| Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: 3 posiada szeroką wiedzę i umiejętności badawcze pozwalające z pomocą wykładowcy lub promotora na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie nieskomplikowanych badań społecznych na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych 3,5 posiada szeroką wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie nieskomplikowanych badań społecznych na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych 4 posiada elementarną wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metodę i zastosować uzasadnić, na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych 4,5 posiada szeroką wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie różnych (prostych i na średnim poziomie trudności) przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metody i zastosować uzasadnić, z zastosowaniem różnych (przynajmniej 2) metod badań na poziomie pracy dyplomowej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych 5 posiada wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na w pełni samodzielne (student może korzystać ze wskazówek o charakterze ogólnym lub bibliograficznym) analizowanie zróżnicowanych w tym nietypowych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metodę i zastosować uzasadnić, z zastosowaniem zróżnicowanych (przynajmniej 3) metod badań na poziomie pracy dyplomowej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych Ćwiczenia: 3 posiada szeroką wiedzę i umiejętności badawcze pozwalające z pomocą wykładowcy lub promotora na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie nieskomplikowanych badań społecznych na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych 3,5 posiada szeroką wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie nieskomplikowanych badań społecznych na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych 4 posiada elementarną wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metodę i zastosować uzasadnić, na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych 4,5 posiada szeroką wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie różnych (prostych i na średnim poziomie trudności) przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metody i zastosować uzasadnić, z zastosowaniem różnych (przynajmniej 2) metod badań na poziomie pracy dyplomowej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych 5 posiada wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na w pełni samodzielne (student może korzystać ze wskazówek o charakterze ogólnym lub bibliograficznym) analizowanie zróżnicowanych w tym nietypowych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metodę i zastosować uzasadnić, z zastosowaniem zróżnicowanych (przynajmniej 3) metod badań na poziomie pracy dyplomowej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
| Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Wykład, 16 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Sławomir Cudak, Paweł Sosnowski, Jerzy Trocha | |
| Prowadzący grup: | Sławomir Cudak, Paweł Sosnowski, Jerzy Trocha | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
| Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Dorota Kanarek-Lizik, Remigiusz Kubiak, Beata Nowak, Łukasz Roman, Karina Szafrańska, Krzysztof Szamburski, Monika Szewczyk | |
| Prowadzący grup: | Dorota Kanarek-Lizik, Remigiusz Kubiak, Beata Nowak, Łukasz Roman, Karina Szafrańska, Krzysztof Szamburski, Monika Szewczyk | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie |
|
| Skrócony opis: |
Seminarium dyplomowe ma na celu poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu penitencjarystyki i jej metodologii w stopniu umożliwiającym przygotowanie pracy dyplomowej. |
|
| Pełny opis: |
Seminarium podzielone jest na część teoretyczną - wykład i praktyczną - ćwiczenia. Część pierwsza obejmuje przedstawienie struktury i planu pracy dyplomowej, konstrukcję poszczególnych elementów, styl i technikę pisania pracy dyplomowej, sporządzanie przypisów, odnośników i bibliografii, zagadnienia związane z własnością intelektualną. Część druga koncentruje się na rożnych zagadnieniach penitencjarnych, resocjalizacyjnych, społeczno - pedagogicznych i prawnych zgodnych z tematem pracy dyplomowej. Blok ten służy przekazaniu wiedzy dotyczącej metodologii pisania pracy dyplomowej w powyższym zakresie oraz wyrobieniu umiejętności pisania pracy dyplomowej. |
|
| Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001Waldemar Dutkiewicz, Podstawy metodologii badań : do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000, 2. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010, 3. Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Episteme, Warszawa,2020, LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1.Tomasz Kośmider Waldemar Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015 2.Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec; Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020) |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
| Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Piotr Banasiak, Sławomir Cudak, Ewa Iwaniuk, Marta Kozłowska, Piotr Molenda, Beata Nowak, Marcin Strzelec | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Olga Khyzhna, Witold Kołodziejczyk, Marta Kozłowska, Jan Pol, Monika Szewczyk | |
| Prowadzący grup: | Olga Khyzhna, Witold Kołodziejczyk, Marta Kozłowska, Jan Pol, Monika Szewczyk | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie |
|
| Skrócony opis: |
Seminarium dyplomowe ma na celu poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu penitencjarystyki i jej metodologii w stopniu umożliwiającym przygotowanie pracy dyplomowej. |
|
| Pełny opis: |
Seminarium podzielone jest na część teoretyczną - wykład i praktyczną - ćwiczenia. Część pierwsza obejmuje przedstawienie struktury i planu pracy dyplomowej, konstrukcję poszczególnych elementów, styl i technikę pisania pracy dyplomowej, sporządzanie przypisów, odnośników i bibliografii, zagadnienia związane z własnością intelektualną. Część druga koncentruje się na rożnych zagadnieniach penitencjarnych, resocjalizacyjnych, społeczno - pedagogicznych i prawnych zgodnych z tematem pracy dyplomowej. Blok ten służy przekazaniu wiedzy dotyczącej metodologii pisania pracy dyplomowej w powyższym zakresie oraz wyrobieniu umiejętności pisania pracy dyplomowej. |
|
| Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001Waldemar Dutkiewicz, Podstawy metodologii badań : do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000, 2. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010, 3. Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Episteme, Warszawa,2020, LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1.Tomasz Kośmider Waldemar Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015 2.Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec; Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020) |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Piotr Molenda | |
| Prowadzący grup: | Piotr Molenda | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Sławomir Cudak, Ewa Jegier, Dorota Kanarek-Lizik, Karina Szafrańska | |
| Prowadzący grup: | Sławomir Cudak, Ewa Jegier, Dorota Kanarek-Lizik, Karina Szafrańska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.
