Akademia Wymiaru Sprawiedliwości - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PEN-1N3-D-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Akademia Wymiaru Sprawiedliwości
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

Penitencjarystyka

Profil kształcenia:

Praktyczny

Specjalność:

Penitencjarystyka.

Forma studiów:

niestacjonarne

Poziom studiów:

Pierwszy stopień

Rok studiów:

2

Semestr studiów:

3

Nakład pracy studenta (obciążenie studenta):

LICZBA GODZIN REALIZOWANYCH PRZY BEZPOŚREDNIM UDZIALE NAUCZYCIELA /GODZINY KONTAKTOWE:

wykład - 10 godzin

ćwiczenia -16 godzin


SAMODZIELNA PRACA STUDENTA /GODZINY NIEKONTAKTOWE/ 8 godzin

Skrócony opis:

Seminarium dyplomowe ma na celu poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu penitencjarystyki i jej metodologii w stopniu umożliwiającym przygotowanie pracy dyplomowej.

Pełny opis:

Seminarium podzielone jest na część teoretyczną - wykład i praktyczną - ćwiczenia. Część pierwsza obejmuje przedstawienie struktury i planu pracy dyplomowej, konstrukcję poszczególnych elementów, styl i technikę pisania pracy dyplomowej, sporządzanie przypisów, odnośników i bibliografii, zagadnienia związane z własnością intelektualną. Część druga koncentruje się na rożnych zagadnieniach penitencjarnych, resocjalizacyjnych, społeczno - pedagogicznych i prawnych zgodnych z tematem pracy dyplomowej. Blok ten służy przekazaniu wiedzy dotyczącej metodologii pisania pracy dyplomowej w powyższym zakresie oraz wyrobieniu

umiejętności pisania pracy dyplomowej.

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001Waldemar Dutkiewicz, Podstawy metodologii badań : do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000,

2. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010,

3. Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Episteme, Warszawa,2020,

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1.Tomasz Kośmider Waldemar Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015

2.Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec; Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020)

Efekty uczenia się:

26_PENIT6P_W01Ma wiedzę w zakresie podstawowych metod, technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie nauk społecznych oraz ma wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanej specjalności w obrębie tematyki podejmowanego zadania dyplomowego.PENIT6P_W01 PENIT6P_W02 PENIT6P_W13 PENIT6P_W15

26_PENIT6P_U01Potrafi utworzyć pisemne opracowanie przedstawiające określony problem podjęty w pracy dyplomowej/zadaniu/projekcie oraz ma umiejętność zastosowania metod statystycznych i technik informatycznych do opisu zjawisk i analizy danych tematyki podjętych w projekcie dyplomowym.PENIT6P_U02 PENIT6P_U03 PENIT6P_U04

26_PENIT6P_K01Rozumie odpowiedzialność związaną z praktycznym wykorzystaniem zdobytej wiedzy i stosowaniem jej w środowisku zawodowym PENIT6P_K03 PENIT6P_K05 PENIT6P_K08

Metody i kryteria oceniania:

Wykład:

3 posiada szeroką wiedzę i umiejętności badawcze pozwalające z pomocą wykładowcy lub promotora na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie nieskomplikowanych badań społecznych na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych

3,5 posiada szeroką wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie nieskomplikowanych badań społecznych na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych

4 posiada elementarną wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metodę i zastosować uzasadnić, na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych

4,5 posiada szeroką wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie różnych (prostych i na średnim poziomie trudności) przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metody i zastosować uzasadnić, z zastosowaniem różnych (przynajmniej 2) metod badań na poziomie pracy dyplomowej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych

5 posiada wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na w pełni samodzielne (student może korzystać ze wskazówek o charakterze ogólnym lub bibliograficznym) analizowanie zróżnicowanych w tym nietypowych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metodę i zastosować uzasadnić, z zastosowaniem zróżnicowanych (przynajmniej 3) metod badań na poziomie pracy dyplomowej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych

Ćwiczenia:

3 posiada szeroką wiedzę i umiejętności badawcze pozwalające z pomocą wykładowcy lub promotora na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie nieskomplikowanych badań społecznych na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych

3,5 posiada szeroką wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie nieskomplikowanych badań społecznych na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych

4 posiada elementarną wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metodę i zastosować uzasadnić, na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych

4,5 posiada szeroką wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie różnych (prostych i na średnim poziomie trudności) przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metody i zastosować uzasadnić, z zastosowaniem różnych (przynajmniej 2) metod badań na poziomie pracy dyplomowej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych

5 posiada wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na w pełni samodzielne (student może korzystać ze wskazówek o charakterze ogólnym lub bibliograficznym) analizowanie zróżnicowanych w tym nietypowych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metodę i zastosować uzasadnić, z zastosowaniem zróżnicowanych (przynajmniej 3) metod badań na poziomie pracy dyplomowej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-27
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Cudak, Paweł Sosnowski, Jerzy Trocha
Prowadzący grup: Sławomir Cudak, Paweł Sosnowski, Jerzy Trocha
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Kanarek-Lizik, Remigiusz Kubiak, Beata Nowak, Łukasz Roman, Karina Szafrańska, Krzysztof Szamburski, Monika Szewczyk
Prowadzący grup: Dorota Kanarek-Lizik, Remigiusz Kubiak, Beata Nowak, Łukasz Roman, Karina Szafrańska, Krzysztof Szamburski, Monika Szewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie
Skrócony opis:

Seminarium dyplomowe ma na celu poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu penitencjarystyki i jej metodologii w stopniu umożliwiającym przygotowanie pracy dyplomowej.

Pełny opis:

Seminarium podzielone jest na część teoretyczną - wykład i praktyczną - ćwiczenia. Część pierwsza obejmuje przedstawienie struktury i planu pracy dyplomowej, konstrukcję poszczególnych elementów, styl i technikę pisania pracy dyplomowej, sporządzanie przypisów, odnośników i bibliografii, zagadnienia związane z własnością intelektualną. Część druga koncentruje się na rożnych zagadnieniach penitencjarnych, resocjalizacyjnych, społeczno - pedagogicznych i prawnych zgodnych z tematem pracy dyplomowej. Blok ten służy przekazaniu wiedzy dotyczącej metodologii pisania pracy dyplomowej w powyższym zakresie oraz wyrobieniu

umiejętności pisania pracy dyplomowej.

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001Waldemar Dutkiewicz, Podstawy metodologii badań : do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000,

2. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010,

3. Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Episteme, Warszawa,2020,

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1.Tomasz Kośmider Waldemar Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015

2.Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec; Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Banasiak, Sławomir Cudak, Ewa Iwaniuk, Marta Kozłowska, Piotr Molenda, Beata Nowak, Marcin Strzelec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Olga Khyzhna, Witold Kołodziejczyk, Marta Kozłowska, Jan Pol, Monika Szewczyk
Prowadzący grup: Olga Khyzhna, Witold Kołodziejczyk, Marta Kozłowska, Jan Pol, Monika Szewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie
Skrócony opis:

Seminarium dyplomowe ma na celu poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu penitencjarystyki i jej metodologii w stopniu umożliwiającym przygotowanie pracy dyplomowej.

Pełny opis:

Seminarium podzielone jest na część teoretyczną - wykład i praktyczną - ćwiczenia. Część pierwsza obejmuje przedstawienie struktury i planu pracy dyplomowej, konstrukcję poszczególnych elementów, styl i technikę pisania pracy dyplomowej, sporządzanie przypisów, odnośników i bibliografii, zagadnienia związane z własnością intelektualną. Część druga koncentruje się na rożnych zagadnieniach penitencjarnych, resocjalizacyjnych, społeczno - pedagogicznych i prawnych zgodnych z tematem pracy dyplomowej. Blok ten służy przekazaniu wiedzy dotyczącej metodologii pisania pracy dyplomowej w powyższym zakresie oraz wyrobieniu

umiejętności pisania pracy dyplomowej.

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001Waldemar Dutkiewicz, Podstawy metodologii badań : do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000,

2. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010,

3. Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Episteme, Warszawa,2020,

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1.Tomasz Kośmider Waldemar Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015

2.Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec; Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Molenda
Prowadzący grup: Piotr Molenda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Cudak, Ewa Jegier, Dorota Kanarek-Lizik, Karina Szafrańska
Prowadzący grup: Sławomir Cudak, Ewa Jegier, Dorota Kanarek-Lizik, Karina Szafrańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0 (2025-07-14)