Akademia Wymiaru Sprawiedliwości - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PEN-1N4-D-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Akademia Wymiaru Sprawiedliwości
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 LUB 1.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Nakład pracy studenta (obciążenie studenta):

Uczestnictwo w zajęciach.


Terminowe wywiązywanie się z zadań.


Dostarczanie na czas gotowych rozdziałów pracy dyplomowej.


Aktywność na zajęciach.

Skrócony opis:

Seminarium licencjackie pozwala na przygotowanie i sfinalizowanie opracowania kończącego cykl kształcenia na tym etapie. Seminarium i ćwiczenia pozwalają na zapoznanie się z metodami badawczymi oraz ich praktycznym zastosowaniem.

Pełny opis:

Seminarium licencjackie jest realizowane w następujący sposób:

-studenci z promotorem ustalają obszar badawczy i zakres tematyczny, który będą analizować

-formułowany i precyzowany jest temat opracowania licencjackiego

-studenci zapoznają się literaturą przedmiotu

-zapoznają z metodami badawczymi, które są adekwatne do podejmowanego tematu

-precyzuje się strukturę pracy i kolejność podejmowanych działań

-dokonuje się analizy i syntezy podejmowanych zagadnień

-realizuje się kolejne etapy badawcze

-formułuje się treść opracowania zgodnie z przyjętą strukturą

-na zakończenie realizuje się prace korekcyjne, edytorskie

Literatura:

1. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001Waldemar Dutkiewicz, Podstawy metodologii badań : do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000,

2. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010,

3. Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Episteme, Warszawa,2020,

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1.Tomasz Kośmider Waldemar Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015

2.Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec; Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020)

Efekty uczenia się:

Student ma wiedzę w zakresie podstawowych metod, technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie nauk społecznych oraz ma wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanej specjalności w obrębie tematyki podejmowanego zadania dyplomowego, potrafi dokonać prezentacji opracowanych zagadnień. Posiada umiejętność precyzyjnego i spójnego konstruowania wypowiedzi pisemnych na zadany temat. Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego. Rozumie odpowiedzialność związaną z praktycznym wykorzystaniem zdobytej wiedzy i stosowaniem jej w środowisku zawodowym

Metody i kryteria oceniania:

przedstawienie pracy spełniającej wymagania stawiane pracom dyplomowym w AWS

Praktyki zawodowe:

Brak przewidzianych praktyk zawodowych dla tego przedmiotu.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-28 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Janus, Beata Nowak, Monika Szewczyk, Maciej Tanaś, Julia Tocicka, Jerzy Trocha, Aneta Wójcik-Skwarska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Kanarek-Lizik, Remigiusz Kubiak, Beata Nowak, Łukasz Roman, Karina Szafrańska, Krzysztof Szamburski, Monika Szewczyk
Prowadzący grup: Dorota Kanarek-Lizik, Remigiusz Kubiak, Beata Nowak, Łukasz Roman, Karina Szafrańska, Krzysztof Szamburski, Monika Szewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Banasiak, Sławomir Cudak, Ewa Iwaniuk, Marta Kozłowska, Piotr Molenda, Beata Nowak
Prowadzący grup: Piotr Banasiak, Sławomir Cudak, Ewa Iwaniuk, Małgorzata Kosińska, Marta Kozłowska, Piotr Molenda, Beata Nowak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Seminarium stanowi pomoc w organizacji procesu pisania pracy dyplomowej oraz w kształtowaniu umiejętności prawidłowego formułowania tytułu, uzasadnienia tematu, problemu, tezy, celu, obszaru, przedmiotu, hipotezy, metody, zmiennych, wskaźników, a także sposobów prezentacji wyników.

Pełny opis:

Celem seminarium jest przedstawienie studentom warsztatu pisania pracy dyplomowej. Student zdobędzie umiejętności formułowania tematu badawczego, konstruowania pracy oraz posługiwania się źródłami naukowymi. Zapozna się także ze specyfiką metodologii badań w danym obszarze badawczym. Ponadto poszerzy wiedzę związaną z zakresem tematycznym seminarium. Szczegółowe treści oraz obszar tematyczny zostaną podane przez prowadzącego

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001Waldemar Dutkiewicz, Podstawy metodologii badań : do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000,

2. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010,

3. Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Episteme, Warszawa,2020,

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1.Tomasz Kośmider Waldemar Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015

2.Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec; Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Dziedzic, Olga Khyzhna, Witold Kołodziejczyk, Marta Kozłowska, Piotr Molenda, Jan Pol
Prowadzący grup: Michał Dziedzic, Olga Khyzhna, Witold Kołodziejczyk, Marta Kozłowska, Piotr Molenda, Jan Pol
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Seminarium stanowi pomoc w organizacji procesu pisania pracy dyplomowej oraz w kształtowaniu umiejętności prawidłowego formułowania tytułu, uzasadnienia tematu, problemu, tezy, celu, obszaru, przedmiotu, hipotezy, metody, zmiennych, wskaźników, a także sposobów prezentacji wyników.

Pełny opis:

Celem seminarium jest przedstawienie studentom warsztatu pisania pracy dyplomowej. Student zdobędzie umiejętności formułowania tematu badawczego, konstruowania pracy oraz posługiwania się źródłami naukowymi. Zapozna się także ze specyfiką metodologii badań w danym obszarze badawczym. Ponadto poszerzy wiedzę związaną z zakresem tematycznym seminarium. Szczegółowe treści oraz obszar tematyczny zostaną podane przez prowadzącego

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001Waldemar Dutkiewicz, Podstawy metodologii badań : do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000,

2. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010,

3. Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Episteme, Warszawa,2020,

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1.Tomasz Kośmider Waldemar Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015

2.Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec; Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-02-16 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: Sławomir Cudak, Ewa Jegier, Dorota Kanarek-Lizik, Karina Szafrańska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0 (2025-07-14)