Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | PEN-1N6-D-SD |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
| Jednostka: | Akademia Wymiaru Sprawiedliwości |
| Grupy: | |
| Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
8.00
(zmienne w czasie)
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Kierunek studiów: | Penitencjarystyka |
| Profil kształcenia: | Ogólnoakademicki |
| Forma studiów: | niestacjonarne |
| Poziom studiów: | Pierwszy stopień |
| Rok studiów: | 1 |
| Semestr studiów: | 6 |
| Nakład pracy studenta (obciążenie studenta): | LICZBA GODZIN REALIZOWANYCH PRZY BEZPOŚREDNIM UDZIALE NAUCZYCIELA /GODZINY KONTAKTOWE/ Udział w ćwiczeniach 30 SAMODZIELNA PRACA STUDENTA /GODZINY NIEKONTAKTOWE/ 30 Zebranie materiałów do projektu, kwerenda internetowa* 30 ŁĄCZNA LICZBA GODZIN 90 PUNKTY ECTS za przedmiot 8 |
| Skrócony opis: |
C1.WC (wiedza) – poszerzenie wiedzy studentów z zakresu wybranego tematu C2. UC (umiejętności) - rozwijanie umiejętności korzystania z dorobku naukowego i literatury, nabycie umiejętności prowadzenia badań i analiz, opanowanie zasad naukowego pisarstwa C5.KC (umiejętności społeczne) – kształtowanie postawy etycznego działania w badaniach naukowych |
| Pełny opis: |
1.Zapoznanie z kartą przedmiotu i wymaganiami związanymi z opracowaniem projektu i przygotowaniem pracy dyplomowej lub projektu pracy resocjalizacyjnej z osadzonymi. 2.Analiza literatury przedmiotu poświęconej problematyce wybranej przez studenta. 3. Przygotowanie koncepcji – określenie przedmiotu i celów badań, sformułowanie problemów badawczych i hipotez roboczych. 4. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych, określenie terenu, dobór próby i zaplanowanie badań. 5.Sformułowanie wstępnego spisu treści do projektu zadaniowego. 6.Przygotowanie narzędzi badawczych. 7.Omówienie zasad prezentacji badań i dokonywania analiz wynikających z procedur badawczych. 8. Opracowanie wyników badań. 9.Przygotowanie zadania lub projektu dyplomowego |
| Literatura: |
podstawowa 1. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. 2. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984. uzupełniająca 1. Dutkiewicz W., Podstawy metodologii badań do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2001. 2. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, Kraków 2001. 3. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. 4. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984 |
| Efekty uczenia się: |
PENIT7P_W02; PENIT7P_W19; PENIT7P_U01; PENIT7P_U02; PENIT7P_U06; PENIT7P_U13; PENIT7P_K12; |
| Metody i kryteria oceniania: |
3 Zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 51 do 60 % 3,5 Aktywny, na poziomie więcej niż dostatecznym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych do materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 61 do 70 % 4 Aktywny, na poziomie dobrym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 71 do 80 % 4,5 Aktywny, na poziomie więcej niż dobrym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych do materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 81 do 90 % 5 Aktywny, na poziomie bardzo dobrym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 91 do 100 % |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
| Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Wykład, 16 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Anna Janus, Beata Nowak, Monika Szewczyk, Maciej Tanaś, Julia Tocicka, Jerzy Trocha, Aneta Wójcik-Skwarska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
| Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Katarzyna Delikowska, Dorota Kanarek-Lizik, Remigiusz Kubiak, Beata Nowak, Łukasz Roman, Karina Szafrańska, Monika Szewczyk | |
| Prowadzący grup: | Katarzyna Delikowska, Dorota Kanarek-Lizik, Remigiusz Kubiak, Beata Nowak, Łukasz Roman, Karina Szafrańska, Monika Szewczyk | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
| Skrócony opis: |
C1.WC (wiedza) – poszerzenie wiedzy studentów z zakresu wybranego tematu C2. UC (umiejętności) - rozwijanie umiejętności korzystania z dorobku naukowego i literatury, nabycie umiejętności prowadzenia badań i analiz, opanowanie zasad naukowego pisarstwa C5.KC (umiejętności społeczne) – kształtowanie postawy etycznego działania w badaniach naukowych |
|
| Pełny opis: |
1.Zapoznanie z kartą przedmiotu i wymaganiami związanymi z opracowaniem projektu i przygotowaniem pracy dyplomowej lub projektu pracy resocjalizacyjnej z osadzonymi. 2.Analiza literatury przedmiotu poświęconej problematyce wybranej przez studenta. 3. Przygotowanie koncepcji – określenie przedmiotu i celów badań, sformułowanie problemów badawczych i hipotez roboczych. 4. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych, określenie terenu, dobór próby i zaplanowanie badań. 5.Sformułowanie wstępnego spisu treści do projektu zadaniowego. 6.Przygotowanie narzędzi badawczych. 7.Omówienie zasad prezentacji badań i dokonywania analiz wynikających z procedur badawczych. 8. Opracowanie wyników badań. 9.Przygotowanie zadania lub projektu dyplomowego |
|
| Literatura: |
podstawowa 1. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. 2. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984. uzupełniająca 1. Dutkiewicz W., Podstawy metodologii badań do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2001. 2. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, Kraków 2001. 3. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. 4. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984 |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Piotr Banasiak, Sławomir Cudak, Ewa Iwaniuk, Marta Kozłowska, Piotr Molenda, Karina Szafrańska | |
| Prowadzący grup: | Piotr Banasiak, Sławomir Cudak, Ewa Iwaniuk, Marta Kozłowska, Piotr Molenda, Karina Szafrańska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
| Skrócony opis: |
C1.WC (wiedza) – poszerzenie wiedzy studentów z zakresu wybranego tematu C2. UC (umiejętności) - rozwijanie umiejętności korzystania z dorobku naukowego i literatury, nabycie umiejętności prowadzenia badań i analiz, opanowanie zasad naukowego pisarstwa C5.KC (umiejętności społeczne) – kształtowanie postawy etycznego działania w badaniach naukowych |
|
| Pełny opis: |
1.Zapoznanie z kartą przedmiotu i wymaganiami związanymi z opracowaniem projektu i przygotowaniem pracy dyplomowej lub projektu pracy resocjalizacyjnej z osadzonymi. 2.Analiza literatury przedmiotu poświęconej problematyce wybranej przez studenta. 3. Przygotowanie koncepcji – określenie przedmiotu i celów badań, sformułowanie problemów badawczych i hipotez roboczych. 4. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych, określenie terenu, dobór próby i zaplanowanie badań. 5.Sformułowanie wstępnego spisu treści do projektu zadaniowego. 6.Przygotowanie narzędzi badawczych. 7.Omówienie zasad prezentacji badań i dokonywania analiz wynikających z procedur badawczych. 8. Opracowanie wyników badań. 9.Przygotowanie zadania lub projektu dyplomowego |
|
| Literatura: |
1. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. 2. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984. uzupełniająca 1. Dutkiewicz W., Podstawy metodologii badań do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2001. 2. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, Kraków 2001. 3. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. 4. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984 |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: | (brak danych) | |
| Koordynatorzy: | Michał Dziedzic, Olga Khyzhna, Witold Kołodziejczyk, Marta Kozłowska, Jan Pol | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.
