Akademia Wymiaru Sprawiedliwości - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PEN-1N6-D-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Akademia Wymiaru Sprawiedliwości
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 LUB 8.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

Penitencjarystyka

Profil kształcenia:

Ogólnoakademicki

Forma studiów:

niestacjonarne

Poziom studiów:

Pierwszy stopień

Rok studiów:

1

Semestr studiów:

6

Nakład pracy studenta (obciążenie studenta):

LICZBA GODZIN REALIZOWANYCH PRZY BEZPOŚREDNIM UDZIALE NAUCZYCIELA /GODZINY KONTAKTOWE/

Udział w ćwiczeniach 30

SAMODZIELNA PRACA STUDENTA /GODZINY NIEKONTAKTOWE/ 30

Zebranie materiałów do projektu, kwerenda internetowa* 30

ŁĄCZNA LICZBA GODZIN 90

PUNKTY ECTS za przedmiot 8


Skrócony opis:

C1.WC (wiedza) – poszerzenie wiedzy studentów z zakresu wybranego tematu

C2. UC (umiejętności) - rozwijanie umiejętności korzystania z dorobku naukowego i literatury, nabycie umiejętności prowadzenia badań i analiz, opanowanie zasad naukowego pisarstwa

C5.KC (umiejętności społeczne) – kształtowanie postawy etycznego działania w badaniach naukowych

Pełny opis:

1.Zapoznanie z kartą przedmiotu i wymaganiami związanymi z opracowaniem projektu i przygotowaniem pracy dyplomowej lub projektu pracy resocjalizacyjnej z osadzonymi.

2.Analiza literatury przedmiotu poświęconej problematyce wybranej przez studenta.

3. Przygotowanie koncepcji – określenie przedmiotu i celów badań, sformułowanie problemów badawczych i hipotez roboczych.

4. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych, określenie terenu, dobór próby i zaplanowanie badań.

5.Sformułowanie wstępnego spisu treści do projektu zadaniowego.

6.Przygotowanie narzędzi badawczych.

7.Omówienie zasad prezentacji badań i dokonywania analiz wynikających z procedur badawczych.

8. Opracowanie wyników badań.

9.Przygotowanie zadania lub projektu dyplomowego

Literatura:

podstawowa

1. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

2. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984.

uzupełniająca

1. Dutkiewicz W., Podstawy metodologii badań do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2001.

2. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, Kraków 2001.

3. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004.

4. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984

Efekty uczenia się:

PENIT7P_W02;

PENIT7P_W19;

PENIT7P_U01;

PENIT7P_U02;

PENIT7P_U06;

PENIT7P_U13;

PENIT7P_K12;

Metody i kryteria oceniania:

3 Zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 51 do 60 %

3,5 Aktywny, na poziomie więcej niż dostatecznym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych do materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 61 do 70 %

4 Aktywny, na poziomie dobrym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 71 do 80 %

4,5 Aktywny, na poziomie więcej niż dobrym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych do materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 81 do 90 %

5 Aktywny, na poziomie bardzo dobrym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 91 do 100 %

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Janus, Beata Nowak, Monika Szewczyk, Maciej Tanaś, Julia Tocicka, Jerzy Trocha, Aneta Wójcik-Skwarska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Delikowska, Dorota Kanarek-Lizik, Remigiusz Kubiak, Beata Nowak, Łukasz Roman, Karina Szafrańska, Monika Szewczyk
Prowadzący grup: Katarzyna Delikowska, Dorota Kanarek-Lizik, Remigiusz Kubiak, Beata Nowak, Łukasz Roman, Karina Szafrańska, Monika Szewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

C1.WC (wiedza) – poszerzenie wiedzy studentów z zakresu wybranego tematu

C2. UC (umiejętności) - rozwijanie umiejętności korzystania z dorobku naukowego i literatury, nabycie umiejętności prowadzenia badań i analiz, opanowanie zasad naukowego pisarstwa

C5.KC (umiejętności społeczne) – kształtowanie postawy etycznego działania w badaniach naukowych

Pełny opis:

1.Zapoznanie z kartą przedmiotu i wymaganiami związanymi z opracowaniem projektu i przygotowaniem pracy dyplomowej lub projektu pracy resocjalizacyjnej z osadzonymi.

2.Analiza literatury przedmiotu poświęconej problematyce wybranej przez studenta.

3. Przygotowanie koncepcji – określenie przedmiotu i celów badań, sformułowanie problemów badawczych i hipotez roboczych.

4. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych, określenie terenu, dobór próby i zaplanowanie badań.

5.Sformułowanie wstępnego spisu treści do projektu zadaniowego.

6.Przygotowanie narzędzi badawczych.

7.Omówienie zasad prezentacji badań i dokonywania analiz wynikających z procedur badawczych.

8. Opracowanie wyników badań.

9.Przygotowanie zadania lub projektu dyplomowego

Literatura:

podstawowa

1. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

2. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984.

uzupełniająca

1. Dutkiewicz W., Podstawy metodologii badań do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2001.

2. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, Kraków 2001.

3. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004.

4. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Banasiak, Sławomir Cudak, Ewa Iwaniuk, Marta Kozłowska, Piotr Molenda, Karina Szafrańska
Prowadzący grup: Piotr Banasiak, Sławomir Cudak, Ewa Iwaniuk, Marta Kozłowska, Piotr Molenda, Karina Szafrańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

C1.WC (wiedza) – poszerzenie wiedzy studentów z zakresu wybranego tematu

C2. UC (umiejętności) - rozwijanie umiejętności korzystania z dorobku naukowego i literatury, nabycie umiejętności prowadzenia badań i analiz, opanowanie zasad naukowego pisarstwa

C5.KC (umiejętności społeczne) – kształtowanie postawy etycznego działania w badaniach naukowych

Pełny opis:

1.Zapoznanie z kartą przedmiotu i wymaganiami związanymi z opracowaniem projektu i przygotowaniem pracy dyplomowej lub projektu pracy resocjalizacyjnej z osadzonymi.

2.Analiza literatury przedmiotu poświęconej problematyce wybranej przez studenta.

3. Przygotowanie koncepcji – określenie przedmiotu i celów badań, sformułowanie problemów badawczych i hipotez roboczych.

4. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych, określenie terenu, dobór próby i zaplanowanie badań.

5.Sformułowanie wstępnego spisu treści do projektu zadaniowego.

6.Przygotowanie narzędzi badawczych.

7.Omówienie zasad prezentacji badań i dokonywania analiz wynikających z procedur badawczych.

8. Opracowanie wyników badań.

9.Przygotowanie zadania lub projektu dyplomowego

Literatura:

1. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

2. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984.

uzupełniająca

1. Dutkiewicz W., Podstawy metodologii badań do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2001.

2. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, Kraków 2001.

3. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004.

4. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-02-16 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: Michał Dziedzic, Olga Khyzhna, Witold Kołodziejczyk, Marta Kozłowska, Jan Pol
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0 (2025-07-14)