Akademia Wymiaru Sprawiedliwości - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PEN-2N2-D-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Akademia Wymiaru Sprawiedliwości
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

Penitencjarystyka

Profil kształcenia:

Ogólnoakademicki

Forma studiów:

niestacjonarne

Poziom studiów:

Drugi stopień

Nakład pracy studenta (obciążenie studenta):

LICZBA GODZIN REALIZOWANYCH PRZY BEZPOŚREDNIM UDZIALE NAUCZYCIELA /GODZINY KONTAKTOWE/

Udział w wykładach* - -

Udział w ćwiczeniach, konwersatoriach, laboratoriach* 14

Udział w egzaminie/kolokwium zaliczeniowym* 2

Inne (jakie?)* klinika penitencjarna

SAMODZIELNA PRACA STUDENTA /GODZINY NIEKONTAKTOWE/

Przygotowanie do wykładu*

Przygotowanie do ćwiczeń, konwersatorium, laboratorium* 9

Przygotowanie do egzaminu/kolokwium*

ŁĄCZNA LICZBA GODZIN 25

PUNKTY ECTS za przedmiot 1


Skrócony opis:

C1. Zaznajomienie studentów z procedurą badawczą i strukturą pracy magisterskiej.

C2.Zaznajomienie studentów z potrzebami badawczymi w naukach pedagogicznych i praktyce edukacyjnej.

C3. Nabycie przez studentów umiejętności formułowania celów i problemów badawczych.

C4.Nabycie przez studentów umiejętności opracowywania koncepcji badawczych do określonych zagadnień pedagogicznych..

C5.Nabycie przez studentów świadomości potrzeby badań, umiejętności dyskusji, współdziałania i współpracy w procedurze badawczej.

Forma zajęć: seminarium.

Pełny opis:

1. Omówienie struktury pracy badawczej.

2. Eksponowanie zainteresowań badawczych z zakresu penitencjarystyki i pedagogiki resocjalizacyjnej

3. Formułowanie zagadnienia badawczego jako realizacji potrzeby i realizacji własnych zainteresowań.

4. Formułowanie przedmiotu i problemów badawczych.

5. Opracowywanie hipotez roboczych do sformułowanych problemów.

6. Ustalanie metod badawczych do postawionych problemów.

7. Opracowanie technik i narzędzi badawczych.

8. Dokonanie wyboru populacji badawczej i jej charakterystyki.

9. Opracowanie koncepcji pracy badawczej.

10. Analiza i opracowanie zebranych danych badawczych.

11. Opracowanie wniosków końcowych.

Literatura:

Literatura podstawowa przedmiotu:

J. J. Czarkowski, Praca badawcza penitencjarysty

Heinz-Herman Krüger, Metody badań w pedagogice, przekład D. Sztobryn, Gdańsk 2007.

M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2009.

W. P. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995.

T. Pilch, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.

uzupełniająca

T. Jałmużna, J. Michalska (red.), Konteksty i metody w badaniach historyczno – pedagogicznych, Kraków 2004.

W. P. Zaczyński, Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Warszawa 1997.

S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.

Efekty uczenia się:

PENIT7P_W02;

PENIT7P_W19;

PENIT7P_U01;

PENIT7P_U02;

PENIT7P_U06;

PENIT7P_U13;

PENIT7P_K12;

Metody i kryteria oceniania:

Kryterium oceny

3 prezentuje dostateczny poziom wiedzy i umiejętności oraz stopień zaawansowania w przygotowaniu pracy dyplomowej

3,5 prezentuje więcej niż dostateczny poziom wiedzy i umiejętności oraz stopień zaawansowania w przygotowaniu pracy dyplomowej

4 Prezentuje dobry poziom wiedzy i umiejętności oraz stopień zaawansowania w przygotowaniu pracy dyplomowej

4,5 prezentuje więcej niż dobry poziom wiedzy i umiejętności oraz stopień zaawansowania w przygotowaniu pracy dyplomowej

5 prezentuje bardzo dobry poziom wiedzy i umiejętności oraz stopień zaawansowania w przygotowaniu pracy dyplomowej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Sławomir Cudak, Dorota Kanarek-Lizik, Adrian Pachciarz, Karina Szafrańska, Jerzy Trocha, Wiesław Zawadzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Cudak, Adrian Pachciarz, Mariusz Snopek, Marcin Strzelec, Karina Szafrańska, Aneta Wójcik-Skwarska, Wiesław Zawadzki
Prowadzący grup: Sławomir Cudak, Małgorzata Kosińska, Adrian Pachciarz, Łukasz Roman, Mariusz Snopek, Karina Szafrańska, Aneta Wójcik-Skwarska, Wiesław Zawadzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

1. Omówienie struktury pracy badawczej.

2. Eksponowanie zainteresowań badawczych z zakresu penitencjarystyki i pedagogiki resocjalizacyjnej

3. Formułowanie zagadnienia badawczego jako realizacji potrzeby i realizacji własnych zainteresowań.

4. Formułowanie przedmiotu i problemów badawczych.

5. Opracowywanie hipotez roboczych do sformułowanych problemów.

6. Ustalanie metod badawczych do postawionych problemów.

7. Opracowanie technik i narzędzi badawczych.

8. Dokonanie wyboru populacji badawczej i jej charakterystyki.

9. Opracowanie koncepcji pracy badawczej.

10. Analiza i opracowanie zebranych danych badawczych.

11. Opracowanie wniosków końcowych.

Literatura:

Literatura podstawowa przedmiotu:

J. J. Czarkowski, Praca badawcza penitencjarysty

Heinz-Herman Krüger, Metody badań w pedagogice, przekład D. Sztobryn, Gdańsk 2007.

M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2009.

W. P. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995.

T. Pilch, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.

uzupełniająca

T. Jałmużna, J. Michalska (red.), Konteksty i metody w badaniach historyczno – pedagogicznych, Kraków 2004.

W. P. Zaczyński, Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Warszawa 1997.

S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Cudak, Barbara Galas, Ewa Jegier, Dorota Kanarek-Lizik, Remigiusz Kubiak, Karina Szafrańska, Monika Szewczyk, Wiesław Zawadzki
Prowadzący grup: Sławomir Cudak, Barbara Galas, Ewa Jegier, Dorota Kanarek-Lizik, Grzegorz Krysztofiuk, Remigiusz Kubiak, Karina Szafrańska, Wiesław Zawadzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

1. Omówienie struktury pracy badawczej.

2. Eksponowanie zainteresowań badawczych z zakresu penitencjarystyki i pedagogiki resocjalizacyjnej

3. Formułowanie zagadnienia badawczego jako realizacji potrzeby i realizacji własnych zainteresowań.

4. Formułowanie przedmiotu i problemów badawczych.

5. Opracowywanie hipotez roboczych do sformułowanych problemów.

6. Ustalanie metod badawczych do postawionych problemów.

7. Opracowanie technik i narzędzi badawczych.

8. Dokonanie wyboru populacji badawczej i jej charakterystyki.

9. Opracowanie koncepcji pracy badawczej.

10. Analiza i opracowanie zebranych danych badawczych.

11. Opracowanie wniosków końcowych.

Literatura:

Literatura podstawowa przedmiotu:

J. J. Czarkowski, Praca badawcza penitencjarysty

Heinz-Herman Krüger, Metody badań w pedagogice, przekład D. Sztobryn, Gdańsk 2007.

M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2009.

W. P. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995.

T. Pilch, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.

uzupełniająca

T. Jałmużna, J. Michalska (red.), Konteksty i metody w badaniach historyczno – pedagogicznych, Kraków 2004.

W. P. Zaczyński, Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Warszawa 1997.

S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-02-16 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Cudak, Barbara Galas, Dorota Kanarek-Lizik, Maciej Tanaś
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

1. Omówienie struktury pracy badawczej.

2. Eksponowanie zainteresowań badawczych z zakresu penitencjarystyki i pedagogiki resocjalizacyjnej

3. Formułowanie zagadnienia badawczego jako realizacji potrzeby i realizacji własnych zainteresowań.

4. Formułowanie przedmiotu i problemów badawczych.

5. Opracowywanie hipotez roboczych do sformułowanych problemów.

6. Ustalanie metod badawczych do postawionych problemów.

7. Opracowanie technik i narzędzi badawczych.

8. Dokonanie wyboru populacji badawczej i jej charakterystyki.

9. Opracowanie koncepcji pracy badawczej.

10. Analiza i opracowanie zebranych danych badawczych.

11. Opracowanie wniosków końcowych.

Literatura:

Literatura podstawowa przedmiotu:

J. J. Czarkowski, Praca badawcza penitencjarysty

Heinz-Herman Krüger, Metody badań w pedagogice, przekład D. Sztobryn, Gdańsk 2007.

M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2009.

W. P. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995.

T. Pilch, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.

uzupełniająca

T. Jałmużna, J. Michalska (red.), Konteksty i metody w badaniach historyczno – pedagogicznych, Kraków 2004.

W. P. Zaczyński, Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Warszawa 1997.

S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0 (2025-07-14)