Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | PEN-2N2-D-SD |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
| Jednostka: | Akademia Wymiaru Sprawiedliwości |
| Grupy: | |
| Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Kierunek studiów: | Penitencjarystyka |
| Profil kształcenia: | Ogólnoakademicki |
| Forma studiów: | niestacjonarne |
| Poziom studiów: | Drugi stopień |
| Nakład pracy studenta (obciążenie studenta): | LICZBA GODZIN REALIZOWANYCH PRZY BEZPOŚREDNIM UDZIALE NAUCZYCIELA /GODZINY KONTAKTOWE/ Udział w wykładach* - - Udział w ćwiczeniach, konwersatoriach, laboratoriach* 14 Udział w egzaminie/kolokwium zaliczeniowym* 2 Inne (jakie?)* klinika penitencjarna SAMODZIELNA PRACA STUDENTA /GODZINY NIEKONTAKTOWE/ Przygotowanie do wykładu* Przygotowanie do ćwiczeń, konwersatorium, laboratorium* 9 Przygotowanie do egzaminu/kolokwium* ŁĄCZNA LICZBA GODZIN 25 PUNKTY ECTS za przedmiot 1 |
| Skrócony opis: |
C1. Zaznajomienie studentów z procedurą badawczą i strukturą pracy magisterskiej. C2.Zaznajomienie studentów z potrzebami badawczymi w naukach pedagogicznych i praktyce edukacyjnej. C3. Nabycie przez studentów umiejętności formułowania celów i problemów badawczych. C4.Nabycie przez studentów umiejętności opracowywania koncepcji badawczych do określonych zagadnień pedagogicznych.. C5.Nabycie przez studentów świadomości potrzeby badań, umiejętności dyskusji, współdziałania i współpracy w procedurze badawczej. Forma zajęć: seminarium. |
| Pełny opis: |
1. Omówienie struktury pracy badawczej. 2. Eksponowanie zainteresowań badawczych z zakresu penitencjarystyki i pedagogiki resocjalizacyjnej 3. Formułowanie zagadnienia badawczego jako realizacji potrzeby i realizacji własnych zainteresowań. 4. Formułowanie przedmiotu i problemów badawczych. 5. Opracowywanie hipotez roboczych do sformułowanych problemów. 6. Ustalanie metod badawczych do postawionych problemów. 7. Opracowanie technik i narzędzi badawczych. 8. Dokonanie wyboru populacji badawczej i jej charakterystyki. 9. Opracowanie koncepcji pracy badawczej. 10. Analiza i opracowanie zebranych danych badawczych. 11. Opracowanie wniosków końcowych. |
| Literatura: |
Literatura podstawowa przedmiotu: J. J. Czarkowski, Praca badawcza penitencjarysty Heinz-Herman Krüger, Metody badań w pedagogice, przekład D. Sztobryn, Gdańsk 2007. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2009. W. P. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995. T. Pilch, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995. uzupełniająca T. Jałmużna, J. Michalska (red.), Konteksty i metody w badaniach historyczno – pedagogicznych, Kraków 2004. W. P. Zaczyński, Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Warszawa 1997. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985. |
| Efekty uczenia się: |
PENIT7P_W02; PENIT7P_W19; PENIT7P_U01; PENIT7P_U02; PENIT7P_U06; PENIT7P_U13; PENIT7P_K12; |
| Metody i kryteria oceniania: |
Kryterium oceny 3 prezentuje dostateczny poziom wiedzy i umiejętności oraz stopień zaawansowania w przygotowaniu pracy dyplomowej 3,5 prezentuje więcej niż dostateczny poziom wiedzy i umiejętności oraz stopień zaawansowania w przygotowaniu pracy dyplomowej 4 Prezentuje dobry poziom wiedzy i umiejętności oraz stopień zaawansowania w przygotowaniu pracy dyplomowej 4,5 prezentuje więcej niż dobry poziom wiedzy i umiejętności oraz stopień zaawansowania w przygotowaniu pracy dyplomowej 5 prezentuje bardzo dobry poziom wiedzy i umiejętności oraz stopień zaawansowania w przygotowaniu pracy dyplomowej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
| Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Sławomir Cudak, Dorota Kanarek-Lizik, Adrian Pachciarz, Karina Szafrańska, Jerzy Trocha, Wiesław Zawadzki | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
| Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Sławomir Cudak, Adrian Pachciarz, Mariusz Snopek, Marcin Strzelec, Karina Szafrańska, Aneta Wójcik-Skwarska, Wiesław Zawadzki | |
| Prowadzący grup: | Sławomir Cudak, Małgorzata Kosińska, Adrian Pachciarz, Łukasz Roman, Mariusz Snopek, Karina Szafrańska, Aneta Wójcik-Skwarska, Wiesław Zawadzki | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
| Pełny opis: |
1. Omówienie struktury pracy badawczej. 2. Eksponowanie zainteresowań badawczych z zakresu penitencjarystyki i pedagogiki resocjalizacyjnej 3. Formułowanie zagadnienia badawczego jako realizacji potrzeby i realizacji własnych zainteresowań. 4. Formułowanie przedmiotu i problemów badawczych. 5. Opracowywanie hipotez roboczych do sformułowanych problemów. 6. Ustalanie metod badawczych do postawionych problemów. 7. Opracowanie technik i narzędzi badawczych. 8. Dokonanie wyboru populacji badawczej i jej charakterystyki. 9. Opracowanie koncepcji pracy badawczej. 10. Analiza i opracowanie zebranych danych badawczych. 11. Opracowanie wniosków końcowych. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa przedmiotu: J. J. Czarkowski, Praca badawcza penitencjarysty Heinz-Herman Krüger, Metody badań w pedagogice, przekład D. Sztobryn, Gdańsk 2007. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2009. W. P. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995. T. Pilch, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995. uzupełniająca T. Jałmużna, J. Michalska (red.), Konteksty i metody w badaniach historyczno – pedagogicznych, Kraków 2004. W. P. Zaczyński, Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Warszawa 1997. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Sławomir Cudak, Barbara Galas, Ewa Jegier, Dorota Kanarek-Lizik, Remigiusz Kubiak, Karina Szafrańska, Monika Szewczyk, Wiesław Zawadzki | |
| Prowadzący grup: | Sławomir Cudak, Barbara Galas, Ewa Jegier, Dorota Kanarek-Lizik, Grzegorz Krysztofiuk, Remigiusz Kubiak, Karina Szafrańska, Wiesław Zawadzki | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
| Pełny opis: |
1. Omówienie struktury pracy badawczej. 2. Eksponowanie zainteresowań badawczych z zakresu penitencjarystyki i pedagogiki resocjalizacyjnej 3. Formułowanie zagadnienia badawczego jako realizacji potrzeby i realizacji własnych zainteresowań. 4. Formułowanie przedmiotu i problemów badawczych. 5. Opracowywanie hipotez roboczych do sformułowanych problemów. 6. Ustalanie metod badawczych do postawionych problemów. 7. Opracowanie technik i narzędzi badawczych. 8. Dokonanie wyboru populacji badawczej i jej charakterystyki. 9. Opracowanie koncepcji pracy badawczej. 10. Analiza i opracowanie zebranych danych badawczych. 11. Opracowanie wniosków końcowych. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa przedmiotu: J. J. Czarkowski, Praca badawcza penitencjarysty Heinz-Herman Krüger, Metody badań w pedagogice, przekład D. Sztobryn, Gdańsk 2007. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2009. W. P. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995. T. Pilch, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995. uzupełniająca T. Jałmużna, J. Michalska (red.), Konteksty i metody w badaniach historyczno – pedagogicznych, Kraków 2004. W. P. Zaczyński, Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Warszawa 1997. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Sławomir Cudak, Barbara Galas, Dorota Kanarek-Lizik, Maciej Tanaś | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
| Pełny opis: |
1. Omówienie struktury pracy badawczej. 2. Eksponowanie zainteresowań badawczych z zakresu penitencjarystyki i pedagogiki resocjalizacyjnej 3. Formułowanie zagadnienia badawczego jako realizacji potrzeby i realizacji własnych zainteresowań. 4. Formułowanie przedmiotu i problemów badawczych. 5. Opracowywanie hipotez roboczych do sformułowanych problemów. 6. Ustalanie metod badawczych do postawionych problemów. 7. Opracowanie technik i narzędzi badawczych. 8. Dokonanie wyboru populacji badawczej i jej charakterystyki. 9. Opracowanie koncepcji pracy badawczej. 10. Analiza i opracowanie zebranych danych badawczych. 11. Opracowanie wniosków końcowych. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa przedmiotu: J. J. Czarkowski, Praca badawcza penitencjarysty Heinz-Herman Krüger, Metody badań w pedagogice, przekład D. Sztobryn, Gdańsk 2007. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2009. W. P. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995. T. Pilch, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995. uzupełniająca T. Jałmużna, J. Michalska (red.), Konteksty i metody w badaniach historyczno – pedagogicznych, Kraków 2004. W. P. Zaczyński, Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Warszawa 1997. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985. |
|
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.
