Akademia Wymiaru Sprawiedliwości - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PEN-2N3-D-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Akademia Wymiaru Sprawiedliwości
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Kierunek studiów:

Penitencjarystyka

Profil kształcenia:

Ogólnoakademicki

Forma studiów:

niestacjonarne

Poziom studiów:

Drugi stopień

Rok studiów:

2

Semestr studiów:

3

Nakład pracy studenta (obciążenie studenta):

Ćwiczenia 14h

Praca własna 11h

Skrócony opis:

Seminarium dyplomowe ma na celu poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu penitencjarystyki i jej metodologii w stopniu umożliwiającym przygotowanie pracy dyplomowej.

Pełny opis:

Seminarium dyplomowe na studiach drugiego stopnia stanowi kluczowy element procesu przygotowania pracy magisterskiej. Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności badawczych studentów poprzez formułowanie problemów naukowych, analizę literatury przedmiotu, dobór metodologii oraz interpretację wyników badań. Uczestnicy seminarium otrzymują wsparcie merytoryczne w pisaniu pracy oraz doskonalą umiejętność krytycznego myślenia i argumentacji. Przedmiot sprzyja także wymianie pomysłów i konstruktywnemu dialogowi z promotorem i innymi uczestnikami. Efektem końcowym jest samodzielne opracowanie i obrona wysokiej jakości pracy magisterskiej.

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001Waldemar Dutkiewicz, Podstawy metodologii badań : do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000,

2. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010,

3. Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Episteme, Warszawa,2020,

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1.Tomasz Kośmider Waldemar Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015

2.Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec; Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020)

Efekty uczenia się:

26_PENIT6P_W01 Ma wiedzę w zakresie podstawowych metod, technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie nauk społecznych oraz ma wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanej specjalności w obrębie tematyki podejmowanego zadania dyplomowego PENIT6P_W01

PENIT6P_W02

PENIT6P_W13

PENIT6P_W15

26_PENIT6P_U01Potrafi utworzyć pisemne opracowanie przedstawiające określony problem podjęty w pracy dyplomowej/zadaniu/projekcie oraz ma umiejętność zastosowania metod statystycznych i technik informatycznych do opisu zjawisk i analizy danych tematyki podjętych w projekcie dyplomowym.PENIT6P_U02

PENIT6P_U03

PENIT6P_U04

26_PENIT6P_K01Rozumie odpowiedzialność związaną z praktycznym wykorzystaniem zdobytej wiedzy i stosowaniem jej w środowisku zawodowym PENIT6P_K03

PENIT6P_K05

PENIT6P_K08

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Cudak, Dorota Kanarek-Lizik, Adrian Pachciarz, Karina Szafrańska, Jerzy Trocha, Wiesław Zawadzki
Prowadzący grup: Sławomir Cudak, Dorota Kanarek-Lizik, Adrian Pachciarz, Karina Szafrańska, Jerzy Trocha, Wiesław Zawadzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Kanarek-Lizik
Prowadzący grup: Sławomir Cudak, Dorota Kanarek-Lizik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Cudak, Adrian Pachciarz, Łukasz Roman, Mariusz Snopek, Karina Szafrańska, Aneta Wójcik-Skwarska, Maja Zawadzka
Prowadzący grup: Sławomir Cudak, Adrian Pachciarz, Łukasz Roman, Mariusz Snopek, Karina Szafrańska, Aneta Wójcik-Skwarska, Wiesław Zawadzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Seminarium dyplomowe ma na celu poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu penitencjarystyki i jej metodologii w stopniu umożliwiającym przygotowanie pracy dyplomowej.

Pełny opis:

Seminarium dyplomowe na studiach drugiego stopnia stanowi kluczowy element procesu przygotowania pracy magisterskiej. Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności badawczych studentów poprzez formułowanie problemów naukowych, analizę literatury przedmiotu, dobór metodologii oraz interpretację wyników badań. Uczestnicy seminarium otrzymują wsparcie merytoryczne w pisaniu pracy oraz doskonalą umiejętność krytycznego myślenia i argumentacji. Przedmiot sprzyja także wymianie pomysłów i konstruktywnemu dialogowi z promotorem i innymi uczestnikami. Efektem końcowym jest samodzielne opracowanie i obrona wysokiej jakości pracy magisterskiej.

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001Waldemar Dutkiewicz, Podstawy metodologii badań : do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000,

2. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010,

3. Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Episteme, Warszawa,2020,

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1.Tomasz Kośmider Waldemar Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015

2.Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec; Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Cudak, Barbara Galas, Ewa Jegier, Dorota Kanarek-Lizik, Remigiusz Kubiak, Karina Szafrańska, Wiesław Zawadzki
Prowadzący grup: Sławomir Cudak, Barbara Galas, Ewa Jegier, Dorota Kanarek-Lizik, Grzegorz Krysztofiuk, Remigiusz Kubiak, Karina Szafrańska, Wiesław Zawadzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Seminarium dyplomowe ma na celu poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu penitencjarystyki i jej metodologii w stopniu umożliwiającym przygotowanie pracy dyplomowej.

Pełny opis:

Seminarium dyplomowe na studiach drugiego stopnia stanowi kluczowy element procesu przygotowania pracy magisterskiej. Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności badawczych studentów poprzez formułowanie problemów naukowych, analizę literatury przedmiotu, dobór metodologii oraz interpretację wyników badań. Uczestnicy seminarium otrzymują wsparcie merytoryczne w pisaniu pracy oraz doskonalą umiejętność krytycznego myślenia i argumentacji. Przedmiot sprzyja także wymianie pomysłów i konstruktywnemu dialogowi z promotorem i innymi uczestnikami. Efektem końcowym jest samodzielne opracowanie i obrona wysokiej jakości pracy magisterskiej.

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001Waldemar Dutkiewicz, Podstawy metodologii badań : do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000,

2. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010,

3. Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Episteme, Warszawa,2020,

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1.Tomasz Kośmider Waldemar Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015

2.Jakub Jerzy Czarkowski; Marcin Strzelec; Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0 (2025-07-14)