Akademia Wymiaru Sprawiedliwości - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PEN-2S1-D-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Akademia Wymiaru Sprawiedliwości
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

Penitencjarystyka

Profil kształcenia:

Praktyczny

Specjalność:

Penitencjarystyka

Forma studiów:

stacjonarne

Poziom studiów:

Drugi stopień

Rok studiów:

1

Semestr studiów:

1

Nakład pracy studenta (obciążenie studenta):

LICZBA GODZIN REALIZOWANYCH PRZY BEZPOŚREDNIM UDZIALE NAUCZYCIELA /GODZINY KONTAKTOWE:


Ćwiczenia - 10 godzin


Uczestnictwo w zajęciach.

Terminowe wywiązywanie się z zadań.

Dostarczanie na czas gotowych rozdziałów pracy dyplomowej.

Aktywność na zajęciach.

Skrócony opis:

Głównym zadaniem seminarium dyplomowego jest wprowadzenie studentów w problematykę pisania pracy dyplomowej z zakresu penitencjarystyki. W kolejnych etapach prowadzonego seminarium zostaną poruszone kwestie metod badawczych, zasad sporządzania tekstów naukowych, przypisów, badań naukowych, narzędzi badawczych. Na dalszych etapach seminarium bardzo istotna będzie praca indywidualną promotora i studenta.

Pełny opis:

Zadaniem prowadzonego seminarium dyplomowego jest wypracowanie przez studentów warsztatu pracy naukowej. Poruszone zostaną techniczne oraz metodologiczne aspekty redagowania pracy dyplomowej: konstrukcja pracy,

cytowanie, referowanie, definiowanie, możliwości korzystania z prac innych autorów z uczuleniem studentów na kwestie związane z plagiatem i późniejszymi badaniami antyplagiatowymi. W dalszej części seminarium nastąpi doprecyzowanie tematów prac i ich weryfikacja. Zadaniem studentów będzie również zaprezentowani i zreferowanie postępów w swoich pracach badawczych z zachowaniem terminów (czasu) wprowadzonych przez prowadzącego zajęcia. Bardzo ważnym elementem prowadzonego seminarium będzie praca indywidualna ze studentem, przedstawianie przez studenta problemów dotyczących realizacji pracy, kształcenie umiejętności krytycznej refleksji i omawiania problemu badawczego przez studenta. Na ostatnim etapie seminarium, będzie miała miejsce akceptacja i ocena całości pracy dyplomanta.

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1. Kaczmarek T., Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005.

2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów, Kraków 2010.

3. Woźniak, K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny. Warszawa 1998.

4. Zaczyński, W. P.,Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych

i magisterskich, Warszawa: 1995.

5. Zbroińska, B., Piszę pracę licencjacką i magisterską. Kielce 1998.

6. Żebrowski, W. Technika pisania prac licencjackich i magisterskich: zagadnienia wybrane. Olsztyn 2006.

7. H. Dominiczak, Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1998.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1.T. Kośmider, W. Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015

2.J. J. Czarkowski; M. Strzelec, Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020)

3. J. J. Czarkowski, M. Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Warszawa 2020.

4. B. Miśkiewicz, Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1988.

5. T. Jałmużna, I. Michalska, G. Michalski, Konteksty i metody w badaniach historyczno-pedagogicznych, Kraków 2004.

Efekty uczenia się:

26_PENIT6P_W01

Ma wiedzę w zakresie podstawowych metod, technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie nauk społecznych oraz ma wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanej specjalności w obrębie tematyki podejmowanego zadania dyplomowego.

26_PENIT6P_U01

Potrafi utworzyć pisemne opracowanie przedstawiające określony problem podjęty w pracy dyplomowej/zadaniu/projekcie oraz ma umiejętność zastosowania metod statystycznych i technik informatycznych do opisu zjawisk i analizy danych tematyki podjętych w projekcie dyplomowym.

26_PENIT6P_K01

Rozumie odpowiedzialność związaną z praktycznym wykorzystaniem zdobytej wiedzy i stosowaniem jej w środowisku zawodowym

Metody i kryteria oceniania:

OCENA 3.0

Zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 51 do 60 %

OCENA 3.5

Aktywny, na poziomie więcej niż dostatecznym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych do materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 61 do 70 %

OCENA 4.0

Aktywny, na poziomie dobrym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 71 do 80 %

OCENA 4.5

Aktywny, na poziomie więcej niż dobrym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych do materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 81 do 90 %

OCENA 5.0

Aktywny, na poziomie bardzo dobrym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 91 do 100 %

Praktyki zawodowe:

Brak przewidzianych praktyk zawodowych dla tego przedmiotu.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Galas, Ewa Iwaniuk, Łukasz Roman
Prowadzący grup: Barbara Galas, Ewa Iwaniuk, Łukasz Roman
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Głównym zadaniem seminarium dyplomowego jest wprowadzenie studentów w problematykę pisania pracy dyplomowej z zakresu penitencjarystyki. W kolejnych etapach prowadzonego seminarium zostaną poruszone kwestie metod badawczych, zasad sporządzania tekstów naukowych, przypisów, badań naukowych, narzędzi badawczych. Na dalszych etapach seminarium bardzo istotna będzie praca indywidualną promotora i studenta.

Pełny opis:

Zadaniem prowadzonego seminarium dyplomowego jest wypracowanie przez studentów warsztatu pracy naukowej. Poruszone zostaną techniczne oraz metodologiczne aspekty redagowania pracy dyplomowej: konstrukcja pracy,

cytowanie, referowanie, definiowanie, możliwości korzystania z prac innych autorów z uczuleniem studentów na kwestie związane z plagiatem i późniejszymi badaniami antyplagiatowymi. W dalszej części seminarium nastąpi doprecyzowanie tematów prac i ich weryfikacja. Zadaniem studentów będzie również zaprezentowani i zreferowanie postępów w swoich pracach badawczych z zachowaniem terminów (czasu) wprowadzonych przez prowadzącego zajęcia. Bardzo ważnym elementem prowadzonego seminarium będzie praca indywidualna ze studentem, przedstawianie przez studenta problemów dotyczących realizacji pracy, kształcenie umiejętności krytycznej refleksji i omawiania problemu badawczego przez studenta. Na ostatnim etapie seminarium, będzie miała miejsce akceptacja i ocena całości pracy dyplomanta.

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1. Kaczmarek T., Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005.

2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów, Kraków 2010.

3. Woźniak, K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny. Warszawa 1998.

4. Zaczyński, W. P.,Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych

i magisterskich, Warszawa: 1995.

5. Zbroińska, B., Piszę pracę licencjacką i magisterską. Kielce 1998.

6. Żebrowski, W. Technika pisania prac licencjackich i magisterskich: zagadnienia wybrane. Olsztyn 2006.

7. H. Dominiczak, Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1998.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1.T. Kośmider, W. Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015

2.J. J. Czarkowski; M. Strzelec, Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020)

3. J. J. Czarkowski, M. Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Warszawa 2020.

4. B. Miśkiewicz, Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1988.

5. T. Jałmużna, I. Michalska, G. Michalski, Konteksty i metody w badaniach historyczno-pedagogicznych, Kraków 2004.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Galas, Ewa Iwaniuk, Tomasz Kośmider
Prowadzący grup: Barbara Galas, Ewa Iwaniuk, Tomasz Kośmider
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Banasiak, Ewa Iwaniuk, Witold Kołodziejczyk
Prowadzący grup: Piotr Banasiak, Ewa Iwaniuk, Jan Pol
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Cudak, Sławomir Grzesiak, Jan Pol, Karina Szafrańska
Prowadzący grup: Sławomir Cudak, Sławomir Grzesiak, Jan Pol, Karina Szafrańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Głównym zadaniem seminarium dyplomowego jest wprowadzenie studentów w problematykę pisania pracy dyplomowej z zakresu penitencjarystyki. W kolejnych etapach prowadzonego seminarium zostaną poruszone kwestie metod badawczych, zasad sporządzania tekstów naukowych, przypisów, badań naukowych, narzędzi badawczych. Na dalszych etapach seminarium bardzo istotna będzie praca indywidualną promotora i studenta.

Pełny opis:

Zadaniem prowadzonego seminarium dyplomowego jest wypracowanie przez studentów warsztatu pracy naukowej. Poruszone zostaną techniczne oraz metodologiczne aspekty redagowania pracy dyplomowej: konstrukcja pracy,

cytowanie, referowanie, definiowanie, możliwości korzystania z prac innych autorów z uczuleniem studentów na kwestie związane z plagiatem i późniejszymi badaniami antyplagiatowymi. W dalszej części seminarium nastąpi doprecyzowanie tematów prac i ich weryfikacja. Zadaniem studentów będzie również zaprezentowani i zreferowanie postępów w swoich pracach badawczych z zachowaniem terminów (czasu) wprowadzonych przez prowadzącego zajęcia. Bardzo ważnym elementem prowadzonego seminarium będzie praca indywidualna ze studentem, przedstawianie przez studenta problemów dotyczących realizacji pracy, kształcenie umiejętności krytycznej refleksji i omawiania problemu badawczego przez studenta. Na ostatnim etapie seminarium, będzie miała miejsce akceptacja i ocena całości pracy dyplomanta.

Literatura:

PODSTWOWA:

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2007.

Bulenda T., Nawój-Śleszyński A. (red.), Polski system penitencjarny w stulecie odzyskania niepodległości. VI Kongres Penitencjarny, Warszawa 2020.

Czarkowski J. J. , StrzelecM., Praca badawcza penitencjarysty, Warszawa 2020.

Grzesiak S. (red.), Bezpieczeństwo dynamiczne w kontekście polskiego i norweskiego systemu penitencjarnego, Warszawa 2025.

Kuryłowicz M., Strzelec M. (red.), Praca penitencjarna, Warszawa 2022

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2011.

Niełaczna M., Administracja więzienna. Służba czy władza?, Warszawa 2023.

Nowak B.M., Grzesiak S. (red.), Strategia reintegracji społecznej osób skazanych. Integralny model wspomagania resocjalizacyjno-readaptacyjnego, Warszawa 2022.

Przesławski T., Służba Więzienna w Polsce. Administracja i podstawy działania. Warszawa, 2012.

Palka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2010.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Kraków 2001.

2. UZUPEŁNIAJACA:

Law-Education-Security (The Prison System Review – Przegląd Więziennictwa Polskiego), lata 2020-2025 - http://psr.edu.pl/

Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny wykonawczy

Ustawa z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej

Regulamin Nr 1/2010 DGSW z dnia 18 października 2010 r. w sprawie zasad etyki zawodowej funkcjonariuszy i pracowników Służby Więziennej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0 (2025-07-14)