Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | PEN-2S1-D-SD |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
| Jednostka: | Akademia Wymiaru Sprawiedliwości |
| Grupy: | |
| Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Kierunek studiów: | Penitencjarystyka |
| Profil kształcenia: | Praktyczny |
| Specjalność: | Penitencjarystyka |
| Forma studiów: | stacjonarne |
| Poziom studiów: | Drugi stopień |
| Rok studiów: | 1 |
| Semestr studiów: | 1 |
| Nakład pracy studenta (obciążenie studenta): | LICZBA GODZIN REALIZOWANYCH PRZY BEZPOŚREDNIM UDZIALE NAUCZYCIELA /GODZINY KONTAKTOWE: Ćwiczenia - 10 godzin Uczestnictwo w zajęciach. Terminowe wywiązywanie się z zadań. Dostarczanie na czas gotowych rozdziałów pracy dyplomowej. Aktywność na zajęciach. |
| Skrócony opis: |
Głównym zadaniem seminarium dyplomowego jest wprowadzenie studentów w problematykę pisania pracy dyplomowej z zakresu penitencjarystyki. W kolejnych etapach prowadzonego seminarium zostaną poruszone kwestie metod badawczych, zasad sporządzania tekstów naukowych, przypisów, badań naukowych, narzędzi badawczych. Na dalszych etapach seminarium bardzo istotna będzie praca indywidualną promotora i studenta. |
| Pełny opis: |
Zadaniem prowadzonego seminarium dyplomowego jest wypracowanie przez studentów warsztatu pracy naukowej. Poruszone zostaną techniczne oraz metodologiczne aspekty redagowania pracy dyplomowej: konstrukcja pracy, cytowanie, referowanie, definiowanie, możliwości korzystania z prac innych autorów z uczuleniem studentów na kwestie związane z plagiatem i późniejszymi badaniami antyplagiatowymi. W dalszej części seminarium nastąpi doprecyzowanie tematów prac i ich weryfikacja. Zadaniem studentów będzie również zaprezentowani i zreferowanie postępów w swoich pracach badawczych z zachowaniem terminów (czasu) wprowadzonych przez prowadzącego zajęcia. Bardzo ważnym elementem prowadzonego seminarium będzie praca indywidualna ze studentem, przedstawianie przez studenta problemów dotyczących realizacji pracy, kształcenie umiejętności krytycznej refleksji i omawiania problemu badawczego przez studenta. Na ostatnim etapie seminarium, będzie miała miejsce akceptacja i ocena całości pracy dyplomanta. |
| Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1. Kaczmarek T., Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005. 2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów, Kraków 2010. 3. Woźniak, K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny. Warszawa 1998. 4. Zaczyński, W. P.,Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa: 1995. 5. Zbroińska, B., Piszę pracę licencjacką i magisterską. Kielce 1998. 6. Żebrowski, W. Technika pisania prac licencjackich i magisterskich: zagadnienia wybrane. Olsztyn 2006. 7. H. Dominiczak, Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1998. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1.T. Kośmider, W. Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015 2.J. J. Czarkowski; M. Strzelec, Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020) 3. J. J. Czarkowski, M. Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Warszawa 2020. 4. B. Miśkiewicz, Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1988. 5. T. Jałmużna, I. Michalska, G. Michalski, Konteksty i metody w badaniach historyczno-pedagogicznych, Kraków 2004. |
| Efekty uczenia się: |
26_PENIT6P_W01 Ma wiedzę w zakresie podstawowych metod, technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie nauk społecznych oraz ma wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanej specjalności w obrębie tematyki podejmowanego zadania dyplomowego. 26_PENIT6P_U01 Potrafi utworzyć pisemne opracowanie przedstawiające określony problem podjęty w pracy dyplomowej/zadaniu/projekcie oraz ma umiejętność zastosowania metod statystycznych i technik informatycznych do opisu zjawisk i analizy danych tematyki podjętych w projekcie dyplomowym. 26_PENIT6P_K01 Rozumie odpowiedzialność związaną z praktycznym wykorzystaniem zdobytej wiedzy i stosowaniem jej w środowisku zawodowym |
| Metody i kryteria oceniania: |
OCENA 3.0 Zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 51 do 60 % OCENA 3.5 Aktywny, na poziomie więcej niż dostatecznym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych do materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 61 do 70 % OCENA 4.0 Aktywny, na poziomie dobrym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 71 do 80 % OCENA 4.5 Aktywny, na poziomie więcej niż dobrym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych do materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 81 do 90 % OCENA 5.0 Aktywny, na poziomie bardzo dobrym, udział w dyskusjach i referowaniu przygotowanych materiałów; zaliczenie projektu weryfikującego uzyskane przez słuchacza efekty i osiągnięcie w sumie rezultatu na poziomie od 91 do 100 % |
| Praktyki zawodowe: |
Brak przewidzianych praktyk zawodowych dla tego przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
| Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Barbara Galas, Ewa Iwaniuk, Łukasz Roman | |
| Prowadzący grup: | Barbara Galas, Ewa Iwaniuk, Łukasz Roman | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
| Skrócony opis: |
Głównym zadaniem seminarium dyplomowego jest wprowadzenie studentów w problematykę pisania pracy dyplomowej z zakresu penitencjarystyki. W kolejnych etapach prowadzonego seminarium zostaną poruszone kwestie metod badawczych, zasad sporządzania tekstów naukowych, przypisów, badań naukowych, narzędzi badawczych. Na dalszych etapach seminarium bardzo istotna będzie praca indywidualną promotora i studenta. |
|
| Pełny opis: |
Zadaniem prowadzonego seminarium dyplomowego jest wypracowanie przez studentów warsztatu pracy naukowej. Poruszone zostaną techniczne oraz metodologiczne aspekty redagowania pracy dyplomowej: konstrukcja pracy, cytowanie, referowanie, definiowanie, możliwości korzystania z prac innych autorów z uczuleniem studentów na kwestie związane z plagiatem i późniejszymi badaniami antyplagiatowymi. W dalszej części seminarium nastąpi doprecyzowanie tematów prac i ich weryfikacja. Zadaniem studentów będzie również zaprezentowani i zreferowanie postępów w swoich pracach badawczych z zachowaniem terminów (czasu) wprowadzonych przez prowadzącego zajęcia. Bardzo ważnym elementem prowadzonego seminarium będzie praca indywidualna ze studentem, przedstawianie przez studenta problemów dotyczących realizacji pracy, kształcenie umiejętności krytycznej refleksji i omawiania problemu badawczego przez studenta. Na ostatnim etapie seminarium, będzie miała miejsce akceptacja i ocena całości pracy dyplomanta. |
|
| Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1. Kaczmarek T., Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005. 2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów, Kraków 2010. 3. Woźniak, K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny. Warszawa 1998. 4. Zaczyński, W. P.,Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa: 1995. 5. Zbroińska, B., Piszę pracę licencjacką i magisterską. Kielce 1998. 6. Żebrowski, W. Technika pisania prac licencjackich i magisterskich: zagadnienia wybrane. Olsztyn 2006. 7. H. Dominiczak, Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1998. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1.T. Kośmider, W. Kitler, Metodologiczne i dydaktyczne aspekty bezpieczeństwa, Difin Warszawa 2015 2.J. J. Czarkowski; M. Strzelec, Wykorzystywane w penitencjarystyce metody badawcze na przykładzie analizy czasopisma naukowego „Przegląd więziennictwa polskiego" w latach 2018-2019; International Journal of Legal Studies ( IJOLS ) 8(2):347-362 (12;2020) 3. J. J. Czarkowski, M. Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Warszawa 2020. 4. B. Miśkiewicz, Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1988. 5. T. Jałmużna, I. Michalska, G. Michalski, Konteksty i metody w badaniach historyczno-pedagogicznych, Kraków 2004. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
| Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Barbara Galas, Ewa Iwaniuk, Tomasz Kośmider | |
| Prowadzący grup: | Barbara Galas, Ewa Iwaniuk, Tomasz Kośmider | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Piotr Banasiak, Ewa Iwaniuk, Witold Kołodziejczyk | |
| Prowadzący grup: | Piotr Banasiak, Ewa Iwaniuk, Jan Pol | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Sławomir Cudak, Sławomir Grzesiak, Jan Pol, Karina Szafrańska | |
| Prowadzący grup: | Sławomir Cudak, Sławomir Grzesiak, Jan Pol, Karina Szafrańska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
| Skrócony opis: |
Głównym zadaniem seminarium dyplomowego jest wprowadzenie studentów w problematykę pisania pracy dyplomowej z zakresu penitencjarystyki. W kolejnych etapach prowadzonego seminarium zostaną poruszone kwestie metod badawczych, zasad sporządzania tekstów naukowych, przypisów, badań naukowych, narzędzi badawczych. Na dalszych etapach seminarium bardzo istotna będzie praca indywidualną promotora i studenta. |
|
| Pełny opis: |
Zadaniem prowadzonego seminarium dyplomowego jest wypracowanie przez studentów warsztatu pracy naukowej. Poruszone zostaną techniczne oraz metodologiczne aspekty redagowania pracy dyplomowej: konstrukcja pracy, cytowanie, referowanie, definiowanie, możliwości korzystania z prac innych autorów z uczuleniem studentów na kwestie związane z plagiatem i późniejszymi badaniami antyplagiatowymi. W dalszej części seminarium nastąpi doprecyzowanie tematów prac i ich weryfikacja. Zadaniem studentów będzie również zaprezentowani i zreferowanie postępów w swoich pracach badawczych z zachowaniem terminów (czasu) wprowadzonych przez prowadzącego zajęcia. Bardzo ważnym elementem prowadzonego seminarium będzie praca indywidualna ze studentem, przedstawianie przez studenta problemów dotyczących realizacji pracy, kształcenie umiejętności krytycznej refleksji i omawiania problemu badawczego przez studenta. Na ostatnim etapie seminarium, będzie miała miejsce akceptacja i ocena całości pracy dyplomanta. |
|
| Literatura: |
PODSTWOWA: Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2007. Bulenda T., Nawój-Śleszyński A. (red.), Polski system penitencjarny w stulecie odzyskania niepodległości. VI Kongres Penitencjarny, Warszawa 2020. Czarkowski J. J. , StrzelecM., Praca badawcza penitencjarysty, Warszawa 2020. Grzesiak S. (red.), Bezpieczeństwo dynamiczne w kontekście polskiego i norweskiego systemu penitencjarnego, Warszawa 2025. Kuryłowicz M., Strzelec M. (red.), Praca penitencjarna, Warszawa 2022 Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2011. Niełaczna M., Administracja więzienna. Służba czy władza?, Warszawa 2023. Nowak B.M., Grzesiak S. (red.), Strategia reintegracji społecznej osób skazanych. Integralny model wspomagania resocjalizacyjno-readaptacyjnego, Warszawa 2022. Przesławski T., Służba Więzienna w Polsce. Administracja i podstawy działania. Warszawa, 2012. Palka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2010. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Kraków 2001. 2. UZUPEŁNIAJACA: Law-Education-Security (The Prison System Review – Przegląd Więziennictwa Polskiego), lata 2020-2025 - http://psr.edu.pl/ Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny wykonawczy Ustawa z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej Regulamin Nr 1/2010 DGSW z dnia 18 października 2010 r. w sprawie zasad etyki zawodowej funkcjonariuszy i pracowników Służby Więziennej. |
|
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.
