Akademia Wymiaru Sprawiedliwości - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe [PEN-1S3-D-SD] Semestr zimowy 2022/2023
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe [PEN-1S3-D-SD]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022/23Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 48
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Witold Kołodziejczyk, Łukasz Roman, Monika Szewczyk
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001Waldemar Dutkiewicz,

Podstawy metodologii badań : do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000,

2. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010,

3. J. J. Czarkowski, M. Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Warszawa 2020.

Literatura uzupełniająca:

1. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów, Kraków 2010.

2. Żebrowski, W. Technika pisania prac licencjackich i magisterskich: zagadnienia wybrane. Olsztyn 2006.

Zakres tematów:

1. Zapoznanie z zasadami pisania pracy dyplomowej.

2. Wybór tematu pracy dyplomowej.

3. Analiza literatury i orzecznictwa.

4. Przygotowanie planu pracy.

5. Określenie próby badawczej.

6. Przygotowanie narzędzia badawczego.

7. Omówienie wyników badań.

8. Przygotowanie do obrony pracy.

Metody dydaktyczne:

wykład, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

3 posiada szeroką wiedzę i umiejętności badawcze pozwalające z pomocą wykładowcy lub promotora na analizowanie prostych

przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie nieskomplikowanych badań społecznych na poziomie pracy magisterskiej, ponadto

potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje

się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych

3,5 posiada szeroką wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i

prowadzenie nieskomplikowanych badań społecznych na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować

i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w

podejmowanych działaniach badawczych

4 posiada elementarną wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i

prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metodę i zastosować uzasadnić, na poziomie pracy

magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki

dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych

4,5 posiada szeroką wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie różnych (prostych i na średnim poziomie trudności)

przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metody i zastosować

uzasadnić, z zastosowaniem różnych (przynajmniej 2) metod badań na poziomie pracy dyplomowej, ponadto potrafi sformułować wnioski,

opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i

praworządności w podejmowanych działaniach badawczych

5 posiada wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na w pełni samodzielne (student może korzystać ze wskazówek o charakterze

ogólnym lub bibliograficznym) analizowanie zróżnicowanych w tym nietypowych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie

badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metodę i zastosować uzasadnić, z zastosowaniem zróżnicowanych

(przynajmniej 3) metod badań na poziomie pracy dyplomowej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z

wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych

działaniach badawczych

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0 (2025-07-14)