Seminarium dyplomowe [PEN-1S3-D-SD]
Semestr zimowy 2022/2023
Wykład,
grupa nr 1
| Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [PEN-1S3-D-SD] |
| Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022/23Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
| Liczba osób w grupie: | 48 |
| Limit miejsc: | (brak danych) |
| Zaliczenie: | Zaliczenie |
| Prowadzący: | Witold Kołodziejczyk, Łukasz Roman, Monika Szewczyk |
| Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. T. Pilch, T. Bauman - „Zasady badań pedagogicznych”, Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2001Waldemar Dutkiewicz, Podstawy metodologii badań : do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000, 2. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010, 3. J. J. Czarkowski, M. Strzelec, Praca badawcza penitencjarysty, Warszawa 2020. Literatura uzupełniająca: 1. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów, Kraków 2010. 2. Żebrowski, W. Technika pisania prac licencjackich i magisterskich: zagadnienia wybrane. Olsztyn 2006. |
| Zakres tematów: |
1. Zapoznanie z zasadami pisania pracy dyplomowej. 2. Wybór tematu pracy dyplomowej. 3. Analiza literatury i orzecznictwa. 4. Przygotowanie planu pracy. 5. Określenie próby badawczej. 6. Przygotowanie narzędzia badawczego. 7. Omówienie wyników badań. 8. Przygotowanie do obrony pracy. |
| Metody dydaktyczne: |
wykład, dyskusja |
| Metody i kryteria oceniania: |
3 posiada szeroką wiedzę i umiejętności badawcze pozwalające z pomocą wykładowcy lub promotora na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie nieskomplikowanych badań społecznych na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych 3,5 posiada szeroką wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie nieskomplikowanych badań społecznych na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych 4 posiada elementarną wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie prostych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metodę i zastosować uzasadnić, na poziomie pracy magisterskiej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych 4,5 posiada szeroką wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie różnych (prostych i na średnim poziomie trudności) przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metody i zastosować uzasadnić, z zastosowaniem różnych (przynajmniej 2) metod badań na poziomie pracy dyplomowej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych 5 posiada wiedze i umiejętności badawcze pozwalające na w pełni samodzielne (student może korzystać ze wskazówek o charakterze ogólnym lub bibliograficznym) analizowanie zróżnicowanych w tym nietypowych przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań społecznych w których potrafi samodzielnie wybrać metodę i zastosować uzasadnić, z zastosowaniem zróżnicowanych (przynajmniej 3) metod badań na poziomie pracy dyplomowej, ponadto potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań, kieruje się zasadami etyki i praworządności w podejmowanych działaniach badawczych |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.