Akademia Wymiaru Sprawiedliwości - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja dla bezpieczeństwa [PEN-2S2-FB-EDB] Semestr letni 2022/2023
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Edukacja dla bezpieczeństwa [PEN-2S2-FB-EDB]
Zajęcia: Semestr letni 2022/2023 [2022/23L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: 48
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Łukasz Roman
Literatura:

Podstawowa:

1. Stochaj J., Ochrona ludności i obrona cywilna w systemie bezpieczeństwa narodowego, wyd. Difin, 2020.

2. Kunikowski J., Przygotowanie obronne społeczeństwa, wyd. Bellona, Warszawa 2001.

3. Pieczywok A., Edukacja dla bezpieczeństwa wobec zagrożeń i wyzwań współczesności, wyd. AON, Warszawa 2012.

4. Rabiej S., Areczuk A., et al., Ochrona przed skażeniem w obronie cywilnej, wyd. MON, Warszawa 1989.

5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 roku w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz. U. z 2004 , nr 219, poz. 2218). http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20042192218

Uzupełniająca:

1. Jakubczak R., Skrabacz A., Gąsiorek K. (red.), Obrona narodowa w tworzeniu bezpieczeństwa Polski w XXI w., wyd. Bellona, Warszawa 2008.

2. Konopka H., Bezpieczeństwo edukacji. Edukacja dla bezpieczeństwa, wyd. Libron, Białystok 2013.

3. Kitler W., Bezpieczeństwo narodowe RP, podstawowe kategorie, uwarunkowania, system, wyd. AON, Warszawa 2012.

4. Kitler W., Skrabacz A., Bezpieczeństwo ludności cywilne. Pojęcie, organizacja i zadania w czasie pokoju, kryzysu i wojny, wyd. TWO, Warszawa 2010.

5. Kunikowski J. (red.), Wiedza i edukacja dla bezpieczeństwa, wyd. MON, Warszawa 2002.

6. Pieczywok A. (red.), Wybrane problemy z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa, wyd. AON, Warszawa 2011.

Zakres tematów:

1. Edukacja dla bezpieczeństwa – pojęcie, zakres i organizacja

2. Znaczenie edukacji dla bezpieczeństwa w kontekście budowania zintegrowanego systemu bezpieczeństwa narodowego

3. Tradycje edukacji dla bezpieczeństwa w Polsce

4. System prawno-organizacyjny edukacji dla bezpieczeństwa w Polsce

5. Edukacja dla bezpieczeństwa w wybranych państwach

6. Rola organów państwowych i samorządowych oraz organizacji pozarządowych i stowarzyszeń w procesie edukacji dla bezpieczeństwa

7. Edukacja dla bezpieczeństwa w warunkach zmian społecznych i cywilizacyjnych

8. Wychowanie obronne w polskiej myśli i praktyce w okresie średniowiecza, odrodzenia i oświecenia

9. Edukacja dla bezpieczeństwa w II Rzeczypospolitej

10. Instytucje społeczeństwa wychowującego

11. Człowiek w sytuacji zagrożeń społecznych

12. Kształtowanie postaw i zachowań w obliczu zagrożeń/sytuacji kryzysowych

13. Edukacja dla bezpieczeństwa w kontekście wyzwań i zagrożeń militarnych

14. Edukacja dla bezpieczeństwa w kontekście zagrożeń z obszaru bezpieczeństwa publicznego

15. Edukacja dla bezpieczeństwa w kontekście wyzwań z zakresu ratownictwa

16. Edukacja dla bezpieczeństwa a wyzwania i zagrożenia z obszaru bezpieczeństwa społecznego

17. Charakterystyka podstawowych sposobów i metod realizacji edukacji dla bezpieczeństwa w Polsce.

Metody dydaktyczne:

Wykład (informacyjny, problemowy, z wykorzystaniem środków multimedialnych), dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

METODY OCENIANIA:

WYKŁADY: Zaliczenie z oceną

NA OCENĘ 2

EK1- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK2- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK3- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK4- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 4 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK5- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 5 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK6- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 6 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

NA OCENĘ 3

EK1- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK2- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK3- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK4- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 4 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK5- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 5 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK6- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 6 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

NA OCENĘ 4

EK1- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK2- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK3- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK4- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 4 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK5- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 5 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK6- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 6 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

NA OCENĘ 5

EK1- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK2- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK3- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK4- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 4 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK5- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 5 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

EK6- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 6 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0 (2025-07-14)