Edukacja dla bezpieczeństwa [PEN-2S2-FB-EDB]
Semestr letni 2022/2023
Wykład,
grupa nr 1
| Przedmiot: | Edukacja dla bezpieczeństwa [PEN-2S2-FB-EDB] |
| Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [2022/23L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
| Liczba osób w grupie: | 24 |
| Limit miejsc: | 48 |
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
| Prowadzący: | Łukasz Roman |
| Literatura: |
Podstawowa: 1. Stochaj J., Ochrona ludności i obrona cywilna w systemie bezpieczeństwa narodowego, wyd. Difin, 2020. 2. Kunikowski J., Przygotowanie obronne społeczeństwa, wyd. Bellona, Warszawa 2001. 3. Pieczywok A., Edukacja dla bezpieczeństwa wobec zagrożeń i wyzwań współczesności, wyd. AON, Warszawa 2012. 4. Rabiej S., Areczuk A., et al., Ochrona przed skażeniem w obronie cywilnej, wyd. MON, Warszawa 1989. 5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 roku w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz. U. z 2004 , nr 219, poz. 2218). http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20042192218 Uzupełniająca: 1. Jakubczak R., Skrabacz A., Gąsiorek K. (red.), Obrona narodowa w tworzeniu bezpieczeństwa Polski w XXI w., wyd. Bellona, Warszawa 2008. 2. Konopka H., Bezpieczeństwo edukacji. Edukacja dla bezpieczeństwa, wyd. Libron, Białystok 2013. 3. Kitler W., Bezpieczeństwo narodowe RP, podstawowe kategorie, uwarunkowania, system, wyd. AON, Warszawa 2012. 4. Kitler W., Skrabacz A., Bezpieczeństwo ludności cywilne. Pojęcie, organizacja i zadania w czasie pokoju, kryzysu i wojny, wyd. TWO, Warszawa 2010. 5. Kunikowski J. (red.), Wiedza i edukacja dla bezpieczeństwa, wyd. MON, Warszawa 2002. 6. Pieczywok A. (red.), Wybrane problemy z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa, wyd. AON, Warszawa 2011. |
| Zakres tematów: |
1. Edukacja dla bezpieczeństwa – pojęcie, zakres i organizacja 2. Znaczenie edukacji dla bezpieczeństwa w kontekście budowania zintegrowanego systemu bezpieczeństwa narodowego 3. Tradycje edukacji dla bezpieczeństwa w Polsce 4. System prawno-organizacyjny edukacji dla bezpieczeństwa w Polsce 5. Edukacja dla bezpieczeństwa w wybranych państwach 6. Rola organów państwowych i samorządowych oraz organizacji pozarządowych i stowarzyszeń w procesie edukacji dla bezpieczeństwa 7. Edukacja dla bezpieczeństwa w warunkach zmian społecznych i cywilizacyjnych 8. Wychowanie obronne w polskiej myśli i praktyce w okresie średniowiecza, odrodzenia i oświecenia 9. Edukacja dla bezpieczeństwa w II Rzeczypospolitej 10. Instytucje społeczeństwa wychowującego 11. Człowiek w sytuacji zagrożeń społecznych 12. Kształtowanie postaw i zachowań w obliczu zagrożeń/sytuacji kryzysowych 13. Edukacja dla bezpieczeństwa w kontekście wyzwań i zagrożeń militarnych 14. Edukacja dla bezpieczeństwa w kontekście zagrożeń z obszaru bezpieczeństwa publicznego 15. Edukacja dla bezpieczeństwa w kontekście wyzwań z zakresu ratownictwa 16. Edukacja dla bezpieczeństwa a wyzwania i zagrożenia z obszaru bezpieczeństwa społecznego 17. Charakterystyka podstawowych sposobów i metod realizacji edukacji dla bezpieczeństwa w Polsce. |
| Metody dydaktyczne: |
Wykład (informacyjny, problemowy, z wykorzystaniem środków multimedialnych), dyskusja |
| Metody i kryteria oceniania: |
METODY OCENIANIA: WYKŁADY: Zaliczenie z oceną NA OCENĘ 2 EK1- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK2- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK3- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK4- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 4 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK5- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 5 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK6- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 6 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). NA OCENĘ 3 EK1- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK2- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK3- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK4- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 4 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK5- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 5 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK6- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 6 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). NA OCENĘ 4 EK1- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK2- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK3- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK4- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 4 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK5- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 5 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK6- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 6 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). NA OCENĘ 5 EK1- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK2- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK3- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK4- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 4 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK5- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 5 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK6- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 6 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.