Zarządzanie kryzysowe [BWC-1S4-F-ZK-WA]
Semestr letni 2023/2024
Wykład,
grupa nr 1
| Przedmiot: | Zarządzanie kryzysowe [BWC-1S4-F-ZK-WA] |
| Zajęcia: |
Semestr letni 2023/2024 [2023/24L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
| Liczba osób w grupie: | 9 |
| Limit miejsc: | 10 |
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
| Prowadzący: | Łukasz Roman |
| Literatura: |
Podstawowa: 1. Grocki R., Zarządzanie kryzysowe: dobre praktyki , Wydaw. Difin, 2012. 2. Stawnicka J., Wiśniewski B., Socha R. (red. nauk), Zarządzanie kryzysowe: teoria, praktyka, konteksty, badania , Wydaw. Wyższej Szkoły Policji, 2011. 3. Gołębiewski J,. Zarządzanie kryzysowe na szczeblu samorządowym: teoria i praktyka , Wydaw. Difin , 2015. 4. Tocicka, J. W., Zarządzanie kryzysowe w społecznościach lokalnych: studium przypadku miasta stołecznego Warszawy, Wydaw. DiG, 2020 5. Rysz S. J., Zarządzanie kryzysowe zintegrowane, Wydaw. Difin, 2016. 6. Wojciechowska Filipek S., Mazurek-Kucharska B., Zarządzanie w kryzysie : aspekty organizacyjne i psychologiczne , Wydaw. CeDeWu, 2018 7. Kwiatkowski S., Zarządzanie bezpieczeństwem w sytuacjach kryzysowych : szkice socjotechniczne o mądrości przed szkodą, Wydaw. Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. – Pułtusk, 2011. 8. Sienkiewicz-Małyjurek K., Skuteczna zarządzanie kryzysowe. Wydanie poprawione, Wydaw. Difin , 2015. 9. Pietrek G., System zarządzania kryzysowego : diagnoza i kierunki doskonalenia , Wydaw. Difin 2018. 10. Krynojewski F.R., Vademecum planowania w zarządzaniu kryzysowym, Wydaw. Difin, 2015. 11. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 kwietnia 2010 r. w sprawie planów ochrony infrastruktury krytycznej (Dz. U. z 2010 Nr 83 poz. 542) http://isap.sejm.gov.pl/isap .nsf/download.xsp/WDU20100830542/O/D20100542.pdf 12. 13. Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2009 Nr 62 poz. 504 z późn. zm.) http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20090620504/U/D20090504Lj.pdf 14. Ustawa z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych (Dz. U. z 2016 poz. 904 z późn. zm.) https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20160000904/U/ D20160904Lj.pdf 15. Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2017 poz. 1566 z późn. zm.) https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170001566/U/D20171566Lj.pdf Uzupełniająca: 1. Sobolewski G., Majchrzak D., [red.], Zarządzanie kryzysowe, Wydaw. AON, 2013. 2. Sobolewski G., Majchrzak D., [red.], Wybrane zagadnienia zarzadzania kryzysowego, Wydaw. AON, 2012. 3. Nowak E., [red.], Zarządzanie kryzysowe w sytuacji zagrożeń niemilitarnych, [red.] E. Nowak, Wydaw. AON, Warszawa 2007. 4. W. Lidwa, [red.], Zarządzanie kryzysowe. Podręcznik. Wydaw. AON, 2015. 5. Sobolewski G., [red.] Zagrożenia kryzysowe Wydaw. AON , 2011. 6. Sobolewski G., [red.], Siły Zbrojne w zarządzaniu kryzysowym. Aspekt narodowy i międzynarodowy, Wydaw. AON, 2013. |
| Zakres tematów: |
1. Kryzys a sytuacja kryzysowa 2. Zarządzanie kryzysowe w systemie bezpieczeństwa narodowego 3. Treści zarządzania kryzysowego 4. Struktura zarządzania kryzysowego w Polsce 5. Rola i zadania administracji publicznej w zarządzaniu kryzysowym 6. Logistyka w zarządzaniu kryzysowym 7. Infrastruktura krytyczna państwa 8. Planowanie cywilne i doraźne w zarządzaniu kryzysowym 9. Siły Zbrojne w zarządzaniu kryzysowym 10.Podstawy prawne systemu zarządzania kryzysowego 11.Fazy zapobiegania, przygotowania, reagowania i odbudowy w zarządzaniu kryzysowym |
| Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjny, wykład z prezentacją multimedialną, wykład z wyjaśnieniem, analiza literatury przedmiotu |
| Metody i kryteria oceniania: |
WYKŁADY: NA OCENĘ 2 EK1- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK2- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK3- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK4- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 4 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK5- Student uzyskuje poniżej 50% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 5 wydzielonej testu końcowego (pracy pisemnej). NA OCENĘ 3 EK1- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK2- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK3- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK4- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 4 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK5- Student uzyskuje 50-59% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 5 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). NA OCENĘ 4 EK1- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK2- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK3- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK4- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 4 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK5- Student uzyskuje 70-79% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 5 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). NA OCENĘ 5 EK1- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 1 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK2- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 2 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK3- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 3 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK4- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 4 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). EK5- Student uzyskuje powyżej 89% maksymalnej liczby punktów z części dotyczącej efektu kształcenia 5 wydzielonej z testu końcowego (pracy pisemnej). |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wymiaru Sprawiedliwości.